
2006 - Àudios històrics del 29/1/2006 — La Hora de los Cabales: Flamenc i Copla a Ràdio Castelldefels
Inici del programa i presentació d'una selecció de rumbes amb la participació de Lolo Méndez.
Anàlisi detallada de la cançó Ojos Verdes i la seva importància en la música espanyola.
Recordatori sobre la figura de Lola Flores i interpretació de La zarzamora.
Repàs als artistes premiats al concurs de 1971, especialment la figura de Pedro Lavado.
Interpretació de la Paquera de Jerez i reflexions finals sobre l'actualitat cultural.
Introducció a La Hora de los Cabales
El programa La Hora de los Cabales, dirigit per Pedro Fernández a l'emissora municipal Ràdio Castelldefels, ofereix un repàs apassionat pel món del flamenc, la rumba i la copla. Sota la supervisió tècnica de José Ramón Díaz, l'emissió convida l'oient a gaudir del teixit associatiu cultural a través d'una selecció musical acurada.
Seccions musicals i històriques
La rumba i l'herència flamenca
- El programa s'endinsa en el ritme de la rumba amb peces com la del grup Zocaire i la interpretació de Lolo Méndez.
- Es destaca la rellevància històrica de figures com la Paquera de Jerez i diversos cantaors que han marcat època.
El llegat de la copla
- S'analitza la història de la famosa cançó Ojos Verdes, recordant les figures de Concha Piquer i Miguel de Molina.
"Ojo verde, verde como el trigo verde y el verde, verde limón."
- Es ret homenatge a Lola Flores en el dia del seu naixement, recordant el seu impacte inesborrable en la canción española amb obres mestres com La zarzamora.
Concurs Nacional d'Art Flamenc de Còrdova
- El programa viatja a l'any 1971 per recuperar els èxits del VI Concurs Nacional d'Art Flamenc de Còrdova.
- Es ret homenatge al cantaor Pedro Lavado, premiat en diverses edicions i reconegut per la seva mestria en palos com els zánganos de Puente Genil i els fandangos.

