
2008 - Àudios històrics del 17/10/2008 — Jornades de Pau i Solidaritat a Castelldefels
Introducció de les jornades de Pau i Solidaritat de Castelldefels dedicades a la mortalitat infantil.
Explicació sobre la necessitat de sensibilitzar la població sobre el dret a la salut i la vida dels infants, més enllà del país d'origen.
Detall de les taules rodones, exposicions i el calendari d'activitats esportives com el torneig de futbol solidari.
Informació sobre els cursos a l'escola d'adults i la resta d'activitats programades, com l'hora del conte i el cinema fòrum solidari.
Repàs històric i descripció de l'acte central, un dinar on es comparteix cuina del món amb finalitat solidària i de cohesió social.
Jornades de Pau i Solidaritat 2008
Aquesta edició de les jornades, organitzada per la regidoria de Pau i Solidaritat de l'Ajuntament de Castelldefels, posa el focus en el quart dels objectius del mil·lenni de les Nacions Unides: la reducció de la mortalitat infantil.
Objectius i sensibilització
L'esdeveniment busca conscienciar la ciutadania sobre la injustícia de les defuncions evitables per causes com la manca d'aigua potable o l'accés a vacunes. Tal com s'assenyala al programa:
"No pel fet d'haver nascut en cert país que ja estiguis condemnat a la mort, sinó que simplement tingui les mateixes oportunitats que tothom."
Activitats destacades
El programa, que s'estén fins al 25 d'octubre, inclou una àmplia varietat de propostes:
- Taula rodona i exposicions: Debats sobre sobirania alimentària i el projecte de veterinaris sense fronteres.
- Activitats esportives i culturals: Tornejos de futbol solidari, recitals de poesia i concerts de gospel.
- Formació: Cursos sobre els objectius del mil·lenni oberts a tota la ciutadania a l'escola d'adults.
- Esdeveniments familiars: L'hora del conte i cinema fòrum amb entrada gratuïta.
- "Menjars d'Arreu del Món": Un dinar solidari que ja és un clàssic, on els veïns comparteixen plats típics per trencar barreres culturals i recaptar fons per a projectes solidaris.

