
2009 - Àudios històrics del 12/6/2009 — Concurs de pintura: Art i promoció a Castelldefels
Els impulsors expliquen com ha sorgit la idea del concurs per defensar els interessos dels artistes i fomentar l'activitat cultural a Castelldefels amb el suport de la ràdio.
S'especifica que el concurs tindrà una temàtica lliure per afavorir la creativitat dels participants, permetent pintar qualsevol lloc icònic o estil artístic.
Es detallen les dotacions econòmiques dels premis i la composició del jurat, destacant la voluntat de mantenir una alta qualitat artística.
En aquest fragment de l'emissió de 2009 - Àudios històrics, es presenta la iniciativa d'un grup d'artistes locals que organitzen un concurs de pintura amb l'objectiu de revitalitzar l'oferta cultural de Castelldefels.
Detalls del certamen
- Temàtica lliure: Els participants tenen total llibertat creativa, podent capturar des del castell o la platja fins a elements abstractes o figuratius.
- Funcionament: El procés de segellat de les teles es realitza el mateix dia al matí, i els quadres s'han de lliurar a la una del migdia per a la valoració del jurat.
- Premis: S'atorguen dotacions de 1.000€, 500€ i 300€ per als millors treballs, tot i que el jurat es reserva el dret de deixar el premi desert si no s'assoleix el nivell artístic esperat.
"Jo desitjo que vinguin els millors artistes de tota Catalunya i que el premi el repartim com sempre hem fet."
Suport i difusió
L'organització destaca la importància de la col·laboració amb mitjans locals com Ràdio Castelldefels per difondre l'esdeveniment. Es busca consolidar aquesta activitat com una fita rellevant al municipi i atraure talent d'arreu del territori, amb la intenció que aquest tipus d'iniciatives obtinguin el suport institucional del Servei Municipal i representants del consistori.

