
2009 - Àudios històrics del 18/6/2009 — Pla de dinamització del comerç a Castelldefels
S'avalua el nou pla comercial i la importància d'habilitar aparcaments per millorar l'accés al centre urbà.
Proposta de crear grans eixos comercials per a vianants als carrers cèntrics per fomentar les visites al municipi.
La suspensió de la Fira del Comerç permet destinar fons públics a la millora de façanes i aparadors comercials.
Els comerciants aborden la situació econòmica amb optimisme, promovent la creativitat local per subsistir i seguir venent.
Diagnosi i propostes per al comerç local
L'actual projecte de pla de comerç a Castelldefels es percep com una iniciativa sòlida i ben estructurada, enfocada a revitalitzar l'activitat econòmica local. Entre les mesures més destacades per potenciar el teixit associatiu i l'atractiu de la ciutat, es troben:
- Millora de l'accessibilitat: Creació de zones d'aparcament estratègiques a l'Avinguda de la Constitució per facilitar l'arribada de visitants.
- Reordenació urbana: Transformació de carrers com el Doctor Trueta en eixos de vianants i la conversió del carrer Pompeu Fabra en via d'alta preferència per als vianants.
- Consolidació d'un centre comercial a cel obert: L'objectiu és integrar l'Avinguda Santa Maria amb el nucli antic per crear una oferta comercial unificada i atractiva dins del Baix Llobregat.
Adaptació davant la crisi
Donat el context econòmic complicat, s'ha pres la decisió de suspendre la Fira del Comerç. No obstant això, aquesta acció ha permès reorientar el pressupost:
"Aquest fons es destina a fer subvencions de millores amb els comerços i concretament es destina a la façana del comerç o aparador o façana."
Els representants dels comerciants destaquen que, malgrat les previsions prudents, la creativitat i l'empenta dels professionals són la clau per superar aquest període. L'entrevista posa èmfasi en la necessitat de col·laboració entre l'Ajuntament i la Federació de Comerç per assegurar que les mesures siguin efectives.

