Aires del Sur del 5/11/2018 — Entrevista a María Miranda a Aires del Sur
Introducció del programa a càrrec de Pepe Soto i balanç de l'espectacle cultural dedicat a Federico García Lorca amb la participació de diverses cases regionals.
Inici de l'entrevista a María Miranda, on es repassen els vincles familiars amb Andalusia, el paper històric dels mercats locals i la convivència cultural a Castelldefels.
Conversa centrada en el desenvolupament de les polítiques de gènere, l'espai Montserrat Roig i les importants inversions urbanístiques al barri de Vista Alegre.
Debat sobre els equipaments de Cañars, la participació veïnal i les millores de mobilitat i seguretat implementades a l'avinguda Manel Girona.
Reflexió final sobre la gestió dels governs fragmentats, l'acord de governabilitat a la ciutat i comiat del programa amb música tradicional.
Resum de l'episodi
En aquest episodi del programa Aires del Sur de Ràdio Castelldefels, el locutor Pepe Soto repassa l'actualitat de les comunitats andaluzes i entrevista l'alcaldesa del municipi, María Miranda.
Activitats culturals i recordatoris
- S'analitza l'èxit rotund de l'obra de teatre dedicada a Federico García Lorca al Gran Teatro Plaza.
- Es recorda la presència de nombroses cases regionals i entitats d'arreu de Catalunya.
Orígens familiars i la vida als mercats
- L'alcaldesa comparteix les seves arrels familiars vinculades a la immigració andaluza dels anys 50 i 60.
- Es parla de la importància històrica del Mercat del Castell i de l'evolució dels comerços de proximitat al barri de Vista Alegre.
"La història de la meva família és la història de moltíssima gent d'aquí, de Castelldefels."
Transformació urbana i polítiques socials
- S'aborden les millores urbanístiques a Vista Alegre i l'avinguda Manel Girona.
- Es destaca la inversió en polítiques d'igualtat i la creació de l'espai de referència Montserrat Roig al barri de Cañars.
Nota: El programa combina la música tradicional amb la reflexió social sobre la convivència cultural al municipi.

