Àudios diversos del 6/10/2011 — Entrevista a Àngel Rodríguez a Gent de Castelldefels
Presentació del convidat Àngel Rodríguez i record dels seus orígens a Piedrahíta i de la seva infantesa treballant des dels deu anys a Barcelona.
Explicació de com va conèixer el municipi, les raons per fugir de Barcelona i el procés de compra d'un habitatge a Can Bou per instal·lar-s'hi definitivament l'any 1992.
Repàs de la seva carrera com a delineant i posterior director comercial en el sector de l'aixeteria, així com la seva rutina actual un cop jubilat.
Valoració de diversos aspectes urbans de Castelldefels, incloent-hi propostes de millora sobre la il·luminació, la vegetació, la neteja i la capa freàtica.
Debat sobre la situació del mercat municipal, la valoració d'equipaments com el Canal Olímpic de Catalunya i la universitat, i tancament del programa.
Trajectòria Vital i Vessant Professional
Els Orígens i la Joventut
- L'entrevistat, Àngel Rodríguez, va néixer a la província d'Àvila, concretament a Piedrahíta, fa 73 anys.
- A causa de la dura postguerra, va haver de començar a treballar molt jove, amb només deu anys, repartint llet en gerros d'alumini.
- Més endavant, als catorze anys, va treballar com a botones en una filial immobiliària d'Aigües de Barcelona.
El Món laboral i la Jubilació
- Professionalment es va formar com a delineant, però per motius purament econòmics va fer el salt al sector de les vendes i la representació comercial.
- Va treballar com a director comercial en una empresa d'aixeteria a Sant Feliu de Llobregat, recorrent i conegudes a fons tota Espanya per motius de feina.
- Actualment portar quasi deu anys jubilat, tot i que continua realitzant tasques de coordinació i disseny per a familiars i coneguts a mode de hobby.
La Relació amb Castelldefels
L'Arribada al Municipi
- Després de diverses temptatives i d'una estada prèvia a Covelles, l'any 1991 va decidir comprar un habitatge a Can Bou.
- Es va traslladar a viure de manera definitiva a Castelldefels coincidint amb els Jocs Olímpics de l'any 1992.
- Tot i la reticència inicial de les seves tres filles, actualment tota la família viu instal·lada al municipi i cap d'ells es planteja marxar.
Propostes de Millora i Crítica Constructiva
- L'entrevistat assenyala la falta de llum i la pobra il·luminació als carrers com un dels punts negatius de la ciutat.
- Reclama més zones de verd i ombra en espais públics com el passeig marítim o la plaça Joan XXIII.
- Comenta la problemàtica de la capa freàtica alta pel que fa a la plantació d'arbres i la necessitat d'una millor neteja viària.
"El millor que he fet a la vida ha sigut traslladar-me a viure a Castelldefels."
Valoració de Serveis i Equipaments
Comerç Local i Oci
- Mostra la seva preocupació per la decadència del mercat municipal, comparant-lo negativament amb l'aposta que es fa a Barcelona.
- Valora molt positivament les bones comunicacions, la proximitat al mar i a la muntanya, i l'accés a instal·lacions com el Canal Olímpic de Catalunya.
- Apunta la necessitat d'una major integració del campus de la UPC Castelldefels amb la vida diària de la ciutadania.
