Bon dia Castelldefels Info del 21/9/2012 — Actualitat, turisme i mobilitat a Castelldefels
Repàs de la circulació viària i incidències a les carreteres amb el RAC.
L'alcalde parla de la supressió de la paga extra per a càrrecs electes, plans d'ocupació, finançament local i el nomenament de Castelldefels com a ciutat esportiva europea.
Anàlisi de l'ocupació hotelera, augment del turisme rus i britànic, i renovació de les banderes de qualitat a la platja.
El temps previst per a la jornada amb temperatures suaus i cel clar al migdia.
Campanya contra l'alimentació de porcs senglars i balanç positiu dels dispositius policials d'estiu contra la delinqüència i el top manta.
Denúncia presentada per l'OMSICA sobre els horaris nocturns a l'aeroport del Prat.
Presentació de lots de llibres i activitats gastronòmiques a la biblioteca municipal.
Activitats de mobilitat sostenible, concursos fotogràfics, passejades pel Garraf i fires locals.
Informació sobre retards a Rodalies i resultats del bàsquet local.
Informació municipal i economia
En aquest episodi de Bon dia Castelldefels Info es repassen els principals temes d'actualitat local de la mà de Ràdio Castelldefels. Entre les qüestions destacades, s'aborda la proposta de l'alcalde perquè els càrrecs electes i de confiança renunciïn a la paga extra de Nadal com a gest de solidaritat amb la ciutadania i els treballadors municipals.
- Renúncia de pagues extres: Mesura d'austeritat per alleujar la situació econòmica.
- Plans d'ocupació: Col·laboració amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona per crear llocs de treball.
- Visita institucional: Reunió de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies amb la monarquia.
"L'administració ha d'ajudar les empreses, el sector privat, a les pymes, a els autònoms, a que siguin ells els que con siguan poder tirar adelante i contratar a persones."
Turisme i temporada d'estiu
Es fa un balanç positiu de la temporada estival a la Platja de Castelldefels, destacant el creixement del turisme internacional per davant del nacional.
- Turisme estranger: Augment notable de visitants russos i britànics.
- Qualitat de l'aigua: Excel·lents resultats en les enquestes de satisfacció.
- Control de soroll: Instal·lació de limitadors de so als xiringuitos.
Mobilitat i medi ambient
La Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura centra gran part de l'atenció amb activitats adreçades a reduir l'ús del vehicle privat.
- Campanyes de sensibilització i concursos fotogràfics amb bicicletes.
- Passejades naturalístiques: Activitats guiades al Massís del Garraf des de Cal Ganxo.
- Protecció de la fauna: Crida institucional per evitar alimentar els porcs senglars.
Cultura i serveis
Finalment, es presenten iniciatives culturals com els menús literaris a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado i la programació d'activitats per a joves.
