Buenas Noticias del 23/4/2017 — Viatge al passat: Final de l'experiència a Israel
Repàs de les estacions de la Via Crucis a Jerusalem, la visita a la basílica del Santo Sepulcro i l'experiència al huerto de Golgotha amb la celebració de la Santa Cena.
Descripció de la visita a la ciutat de Jericó, analitzant les restes arqueològiques, la història de la seva conquesta bíblica i la importància de l'obediència.
Experiència de bany i flotació al Mar Muerto, l'ús del fang medicinal i les característiques geogràfiques d'aquest mar sense vida.
Relat sobre la impressionant fortalesa de Masada, el setge de l'exèrcit romà i el seu significat modern com a símbol de resistència nacional i històrica.
Visita a Qumran i explicació del descobriment dels antics manuscrits i pergaminos en vasijas de barro que avalen l'autenticitat del text bíblic.
Jornada lliure per Jerusalem, records del pas de Jesús per la via dolorosa i reflexions finals dels interlocutors sobre l'impacte espiritual d'haver realitzat el viatge.
Viatge a Israel: Jornades Finals
La Vía Crucis i el Sant Sepulcre
- En el sisè dia, el grup va recórrer el principi de la Vía Crucis a Jerusalem, el camí on va transitar Jesucrist carregant amb la creu.
- Es van visitar les diferents estacions de la creu, culminant a la basílica del Santo Sepulcro, un lloc impactant on tant fidels com creients dipositen objectes personals.
- Es va visitar també el huerto de Golgotha com a emplaçament alternatiu on es va viure l'últim dia de la vida de Crist, celebrant la Santa Cena en grup.
"La fe es la certeza de lo que se espera, la fe es convicción de lo que no se ve."
Jericó i el Mar Muerto
- Durant el setè dia, el viatge es va dirigir cap al sud per visitar la històrica ciutat de Jericó i conèixer les restes arqueològiques de les seves antigues muralles.
- Es va destacar la importància de l'obediència a Déu a través del relat bíblic de la conquesta.
- Posteriorment, es va visitar el balneari del Mar Muerto, on els assistents van experimentar la peculiaritat de flotar a l'aigua a causa de l'alta concentració de sal i utilitzar el fang amb suposats efectes curatius.
La Fortalesa de Masada i Qumran
- Un altre dels punts culminants va ser la visita a la majestuosa fortalesa de Masada, construïda pel rei Herodes i coneguda com a símbol de resistència del poble jueu enfront de les legions romanes.
- Es va tancar la jornada amb la visita a Qumran, el lloc on es van trobar els famosos manuscrits del Mar Muerto en vasijas de barro, considerats documents de valor incalculable per autentificar la Bíblia.
El Vuitè Dia i Reflexions Finals
- El vuitè i últim dia va ser de lliure circulació per la ciutat de Jerusalem, visitant indrets com la puerta de Damasco i recordant el recorregut històric de Simón de Cirene.
- L'experiència global va ser descrita com a molt més que impactant, recomanant-la plenament per donar cos i realitat a la fe a través del coneixement dels escrits bíblics al propi terreny.
