Canto Popular Latinoamericano del 12/12/2014 — Canto Popular Latinoamericano: Música i la Plaça Independència
Inici del bloc musical amb temes conjunts de Mercedes Sosa amb Joan Manuel Serrat i Jorge Drexler.
Reportatge profund sobre la creació, evolució, importància històrica i social de la Plaça Independència a l'Uruguai.
Continuació del programa amb temes de Compay Segundo, No te va a gustar, Julieta Venegas, Camarata Jazz i Djavan, finalitzant amb el comiat.
Música i Cultura Llatinoamericana
El programa arrenca amb una selecció musical molt cuidada que connecta grans artistes de diferents països d'Amèrica Llatina i Espanya.
- S'escolten temes emblemàtics de Mercedes Sosa juntament amb Joan Manuel Serrat.
- Es recorden col·laboracions memorables com la de Jorge Drexler i l'energia de Julieta Venegas.
"Un lloc en la memòria. Un sitio para encuentros. Un espacio para la convivencia y la democracia."
La Història de la Plaça Independència
El segment central del programa s'endinsa en un viatge cultural i històric per les places més importants de les capitals llatinoamericanes, centrant-se en aquesta ocasió a Montevideo.
- Es repassa la transformació de la zona des de l'època colonial i el paper de la Ciudadela de Montevideo.
- S'analitza la importància de la figura de José Artigas i el seu mausoleu.
- Es destaca la plaça com a escenari de celebracions populars, des de fites esportives fins a manifestacions polítiques.

