Canto Popular Latinoamericano del 27/12/2013 — Canto Popular Latinoamericano: Tangos, Plazas y Música
Començament del programa amb el clàssic tango La última curda interpretat per Aníbal Troilo i Roberto Goyeneche.
S'escolta el tema Corazones Perdidos en la veu de Jorge Nasser i Emiliano Brancciardi.
Espai dedicat a la història, arquitectura i importància social de la Plaza Mayor de Ciudad de Guatemala a través del testimoni de l'historiador Miguel Álvarez.
S'introdueix la cançó de Jaime Ross sobre la història de La hermana de la coneja.
Repàs del tema Cuando sea grande del grup uruguaià El Cuarteto de Nos i els seus guardons internacionals.
Viatge en el temps cap a la música dels anys 70 amb el clàssic Rasguña las piedras.
Escura i anàlisi de les col·laboracions musicals del disc Vida de Draco Rosa al costat de Juan Luis Guerra i Marc Anthony.
Recta final del programa amb la música de Milton Nascimento i l'actuació en directe de Daniela Mercury.
Introducció al programa
Aquest episodi del programa Canto Popular Latinoamericano ens apropa a la riquesa musical i cultural d'Amèrica Llatina mitjançant una selecció de temes emblemàtics, tangues i relats històrics.
Els inicis musicals
- S'obre el programa amb l'emblemàtic tango La última curda interpretat per Aníbal Troilo i Roberto Goyeneche.
- Posteriorment, s'escolta la col·laboració entre Jorge Nasser i Emiliano Brancciardi amb el tema Corazones Perdidos.
Les places històriques d'Amèrica Llatina
La importància de la Plaza Mayor de Guatemala
"La Plaza Mayor es la que pueda dar testimonio de todo lo que ha transcurrido en Guatemala desde su fundación."
- Es repassa la història de la plaça des de la seva fundació al segle XVI sota la política urbanística dels reis d'espanya.
- S'analitza el seu paper com a escenari de grans esdeveniments polítics, revolucions i la signatura d'acords de pau.
- S'examina la transició de la plaça des d'un espai elitista fins a convertir-se en un crisol ètnic i punt de trobada popular.
Recorregut musical llatinoamericà
- Jaime Ross ens transporta a la cultura uruguaiana amb la història de La hermana de la coneja.
- El grup El Cuarteto de Nos presenta el guardonat tema Cuando sea grande.
- El record al rock llatinoamericà de la mà de Sui Generis amb el clàssic Rasguña las piedras.
- El pas per l'obra de Draco Rosa amb col·laboracions destacades com Juan Luis Guerra i Marc Anthony.
- El tancament de l'emissió amb ritmes brasilers de Milton Nascimento i Daniela Mercury.

