Títol i resum generats per IA

Canto Popular Latinoamericano del 24/10/2014 — Canto Popular Latinoamericano: Vot i Música d'Uruguai

0:00Canto Popular Latinoamericano59:04
Compartir
Canto Popular Latinoamericano
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
4 seccions · 59:04
01
Inici i selecció musical llatinoamericana
0:06 — 8:15

Presentació del programa i audició de temes de Mercedes Sosa, Marcela Morelo i El Bayano.

0:06
02
Amèrica Profunda: El concepte de la mort pels guaranís
8:16 — 12:03

Espai dedicat a la cultura i la visió de la mort (Aibú Pora) en la tradició guaraní.

8:16
03
Entrevista a Carlos Escuder: Els exclosos de les eleccions
14:07 — 45:12

Debat a fons sobre la impossibilitat de votar per als uruguaians residents a l'estranger i la lluita pels drets constitucionals.

14:07
04
Música uruguaiana i comiat
45:13 — 58:35

Tancament del programa amb cançons del Cuarteto de Nos, Jaime Roos i La Vela Puerca referents al context electoral.

45:13
Seccions generades automàticament

Música i Cultura Llatinoamericana

El programa comença amb un repàs musical i cultural d'Amèrica Llatina, destacant grans figures i tradicions profundes:

  • Mercedes Sosa i Marcela Morelo: Interpretació conjunta del tema Jamás te olvidaré.
  • El Bayano i Eduardo Mateo: Recordant el tema Príncipe Azul des de l'Argentina i Uruguai.
  • Amèrica Profunda: Secció dedicada a la visió de la mort segons la cultura dels guaranís, anomenada Aibú Pora.

Els Exclosos de les Eleccions d'Uruguai

Entrevista a Carlos Escuder

L'emissió compta amb la participació de Carlos Escuder, membre de la xarxa d'uruguais residents a l'exterior, per debatre sobre la manca de dret a vot dels ciutadans que viuen fora del país:

  • Dret Constitucional: Es denuncia que s'incompleix l'article 77 de la constitució uruguaiana i els convenis internacionals en impedir el vot consular.
  • La por dels partits tradicionals: S'argumenta que la por a perdre el control polític i l'escepticisme de certs sectors frenen la implantació del mecanisme de votació exterior.
  • Solidaritat i vincles: S'assenyala la constant ajuda econòmica i social que les associacions d'emigrants envien al país d'origen.

"Un punt negre dins de la legislació uruguaiana que ens impedeix exercir el nostre dret constitucional de votar en les eleccions nacionals."

Tancament Musical

El programa finalitza amb una selecció de temes musicals d'artistes uruguaians com el Cuarteto de Nos, Jaime Roos i La Vela Puerca, reflexionant sobre la identitat cultural i les eleccions que s'aproximen.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament