Canto Popular Latinoamericano del 11/12/2015 — Música i llegendes d'Amèrica Llatina a Ràdio Castelldefels
Presentació del programa al 98.0 FM de Ràdio Castelldefels i reproducció del tema Rinconcito de Daniel Dressler.
Secció dedicada a la música uruguaiana amb l'audició del clàssic La hermana de la coneja i la posterior cançó No somos latinos.
Emissió del tema Por el agua gravat en un multitudinari concert a Buenos Aires davant de més de 100.000 persones.
Espai de ràdio teatre i relats de tradició oral centrat en el mite de Chiloé i les creences populars al voltant del trauco.
Presentació de propostes musicals menys habituals al dial amb el grup costaricà Mal País i el tema Contra Marea.
Bloc final amb col·laboracions d'artistes com Diego Torres, Julieta Venegas, Draco Rosa i Juan Luis Guerra, abans de la comiat final.
Introducció musical i selecció d'artistes
El programa comença amb una acurada selecció de temes musicals d'arrel llatinoamericana que recorren diferents països i estils.
- S'hi escolten cançons de Daniel Dressler i el clàssic del músic uruguaià Jaime Ross titulat La hermana de la coneja.
- També es presenten propostes alternatives com el grup El Cuarteto de Nos i la seva coneguda cançó No somos latinos.
Concerts en directe i projecció regional
- Es destaca la presència de grans esdeveniments musicals, com el concert en directe del grup uruguaià No te va a gustar a Buenos Aires davant de més de 100.000 persones.
- S'introdueixen sonoritats menys habituals al dial, com la música del grup de Costa Rica anomenat Mal País amb el tema Contra Marea.
Tradició oral i llegendes populars
Un dels eixos centrals de l'episodi és l'espai dedicat a la recuperació de la tradició oral i els relats mitològics del continent.
"Embarquémonos en un viaje imaginario por el continente. Vamos a las praderas y montañas del norte, al Caribe, Centroamérica, los Andes, la Amazonía y la Patagonia para escuchar los mitos, leyendas y cuentos populares"
- Es narra detalladament la popular llegenda xilena de l'arxipèlag de Chiloé sobre el trauco, un ésser mitològic petit i deforme que protagonitza històries de misteri i creences locals.
- S'explica el context familiar i social que envolta aquestes rondalles tradicionals, transmeses de generació en generació.
Col·laboracions internacionals i cloenda
La segona meitat de l'espai radiofònic avança cap a duets i col·laboracions d'artistes reconeguts de l'escena llatina.
- S'emet el tema Sueños interpretat conjuntament per l'argentí Diego Torres i la mexicana Julieta Venegas.
- S'escolten collaboracions com la de Draco Rosa i Juan Luis Guerra amb el tema Esto es vida.
- El programa tanca amb ritmes de piano del veneçolà César Orozco i temes de Chico Buarque, des de la Ràdio Castelldefels al 98.0 FM, amb la participació en el control tècnic de Gerard Carreras i la conducció d'Ernesto Dugloson.

