Castelldefels AIXÍ SOM, 10 a 11 h del 26/2/2026 — Actualitat municipal i debat de mocions al ple de Castelldefels
Repàs de les notícies destacades: la nova passarel·la del Canal Olímpic, el ple ordinari i el pas del Rally Barcelona-Sitges.
Falques sobre convivència ciutadana, manteniment urbà i sintonies musicals de l'emissora.
Manolo Crespo presenta els continguts del programa musical sobre pop i rock mundial.
Anunci del Club dels Experts a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado i espais musicals.
Jordi Planell analitza l'estat dels barris, la liquiditat econòmica de l'Ajuntament i els problemes elèctrics a Vista Alegre.
Discussió sobre el model de pediatria i la necessitat d'un quart centre d'atenció primària per la població del municipi.
Detalls de la moció socialista per moratòria de llicències HUT i el control de l'especulació immobiliària.
Anàlisi de les competències de la Generalitat i la postura sobre l'externalització de serveis mèdics.
Moció sobre el poble saharauí i anunci del comiat de la regidora Sílvia Canguero.
Resum de l'actualitat a Castelldefels
L'episodi d'avui del magazín Castelldefels AIXÍ SOM, 10 a 11 h de la Ràdio Castelldefels se centra en el repàs de l'actualitat local i, especialment, en el debat previ al ple ordinari municipal. El programa compta amb la participació d'en Jordi Planell, regidor pel Partit dels Socialistes de Catalunya, qui analitza els punts clau de l'escaleta política.
Infraestructures i Serveis Públics
- S'anuncia la construcció d'una nova passarel·la de 200 m² que connectarà l'Skate Park amb l'Avinguda del Canal Olímpic, amb una inversió de 700.000 euros finançada per l'AMB.
- Es recullen queixes veïnals dels barris de Marisol i Vista Alegre sobre la necessitat d'ampliar l'horari del CAP de Can Bou i solucionar els talls de corrent elèctric.
- Planell destaca la bona salut financera de l'emissora municipal i l'Ajuntament, amb una liquiditat de 30 milions d'euros gràcies a l'increment d'ingressos per zona blava i radars.
El Repte de l'Habitatge i el Turisme
- Es debaten diverses mocions per regular els habitatges d'ús turístic (HUT). El grup socialista proposa una moratòria de 12 mesos en l'atorgament de noves llicències per frenar l'especulació.
- Segons Planell, hi ha una discrepància important en les dades: mentre l'Ajuntament en censa 378, les plataformes digitals en mostren quasi 800.
"Hem de lluitar perquè l'habitatge és la primera preocupació de la ciutadania. No és un problema que resoldrem avui, però hem d'anar tots en la mateixa línia."
Sanitat i Geopolítica Local
- La polèmica sobre el tercer CAP se centra en si la concentració de pediatria millorarà el servei o si suposarà una pèrdua de proximitat.
- També s'ha presentat una moció de suport al poble saharauí, generant un debat sobre el paper estratègic del Marroc i les resolucions de l'ONU.
Vida Cultural i Comunitària
- Es promociona el Rally Barcelona-Sitges i les activitats de la Biblioteca RFJ, com el Club dels Experts per a joves lectors.

