Castelldefels AIXÍ SOM, 12 a 13 h del 1/10/2026 — Actualitat local, concert al Teatre Plaza i seguretat
Informació sobre les activitats del Dia Mundial de la Salut Mental, la celebració del patró de la policia local i l’exhibició prevista a la plaça de l’Església. També s’anuncia la 35a mostra de cuina.
Sona la cançó «Azzurro».
L’espai *A punt de salt* explica que «gandula» designa un seient plegable per seure o jeure i en dona un exemple d’ús.
David Pérez, Curro García i Camil Castellà parlen del concert, la banda que els acompanyarà, els temes propis i les col·laboracions previstes. Expliquen aspectes de les seves trajectòries i dels seus discos, interpreten cançons i comenten com aconseguir entrades.
Sonen diverses cançons abans de reprendre el programa.
Repàs biogràfic de Malcolm McLaren, incloent-hi la seva activitat en el disseny de moda, la relació amb Vivienne Westwood, el pas per New York Dolls i la seva tasca amb Sex Pistols i altres artistes.
El sergent Luisma Escoz descriu les mesures preventives i les incidències durant els aiguats: alertes, talls de carrers i ponts, entrada d’aigua en una escola bressol i seguiment del trànsit. També explica que els talls es van retirar quan va baixar l’aigua.
Escoz informa de tres detencions: per una agressió sexual denunciada en un local de la platja, per la localització de tapes de claveguera en un vehicle i per un furt en un supermercat, amb un requeriment judicial pendent. Destaca la importància dels avisos ciutadans.
El sergent explica els reconeixements previstos per a agents, altres cossos, ciutadans i entitats, i l’exhibició de serveis de seguretat i salvament a la plaça de l’Església.
Sona «Hit the Road Jack».
Actualitat de Castelldefels
La primera part repassa la commemoració del Dia Mundial de la Salut Mental, amb activitats sota el lema «Fer Comunitat, Teixir Benestar», i l’agenda de la policia local: l’acte del seu patró i una exhibició de serveis i vehicles a la plaça de l’Església. També s’anuncia la 35a mostra de cuina, amb establiments, activitats, música, un espai infantil i un passaport per obtenir segells i participar en un sorteig.
Música i llengua
Després de diverses cançons, l’espai A punt de salt explica l’ús de gandula per referir-se al seient plegable que permet seure o jeure.
Concert de David Pérez, Curro García i Camil Castellà
Els músics parlen del concert que faran al Teatre Plaza, amb una banda integrada per diversos músics i possibles col·laboracions d’Ismael González i Xavi Molero. Expliquen que hi tocaran temes propis, alguns dels quals han enregistrat amb altres artistes, i presenten cançons en directe. Camil Castellà comenta els seus discos i la influència del country folk; David Pérez parla dels seus treballs i interpreta «Estate Quieta». També indiquen on es poden consultar les entrades.
Malcolm McLaren
El programa repassa la trajectòria de Malcolm McLaren: la seva relació amb la moda i amb Vivienne Westwood, la feina amb New York Dolls i Sex Pistols, i els discos que va publicar com a solista.
Informació de la policia local
El sergent Luisma Escoz explica l’actuació policial durant els aiguats: avisos preventius, talls temporals de carrers i monitorització del trànsit. També detalla tres detencions: una per una agressió sexual denunciada per una treballadora d’un local de la platja, una altra després de localitzar tapes de claveguera en un vehicle i una tercera per furt en un supermercat, en què també hi havia un requeriment judicial pendent. Remarca la importància de la col·laboració ciutadana.
Escoz explica els reconeixements que es lliuraran durant la celebració del patró de la policia local i l’exhibició de serveis de seguretat i salvament prevista a la plaça de l’Església.

