Castelldefels AIXÍ SOM, 12 a 13 h del 11/3/2026 — Actualitat, Mobilitat i Cultura a Castelldefels
Resum de les notícies del dia: minut de silenci per les víctimes del terrorisme, afectacions viàries a Vista Alegre i estrena de Los Miserables.
L'Òscar Herrero detalla els talls de trànsit i les afectacions del servei d'autobús als barris de Vista Alegre i Canyars.
Previsió d'afectacions per la manifestació contra el Pla de Ponent i el seu impacte en les línies de bus interurbanes.
Informació sobre la reducció del servei de Rodalies cap al sud i els serveis alternatius per carretera durant els propers mesos.
Anunci del fi de la moratòria i tornada a la normalitat de les restriccions de circulació ZBE a partir de dilluns.
Relat de la visita de l'actriu Inger Nilsson al municipi durant l'estiu de 1975.
El regidor de Cultura presenta el nou espai expositiu per a artistes locals i la mostra d'imatges històries del municipi.
Detalls sobre el cicle 'L'Inajena', la iniciativa Cap Butaca Buida i el Dia Mundial del Teatre.
Avançament de projectes per a joves, nous talents i la preparació de la diada de Sant Jordi a la Plaça de l'Església.
Crònica sobre el vaixell de vapor La Virgen d'África i l'històric embarcador de la platja desaparegut als anys 60.
Actualitat Local i Memòria Cívica
L'episodi comença amb el butlletí informatiu de Ràdio Castelldefels, destacant la concentració i el minut de silenci realitzat davant l'Ajuntament de Castelldefels en memòria de les víctimes del terrorisme a Europa. També s'anuncia el retorn del musical Los Miserables al Teatre Plaza per part de la companyia local Performing Arts.
Mobilitat i Afectacions al Trànsit
L'especialista Òscar Herrero detalla les importants obres d'asfaltatge que afectaran la mobilitat al municipi durant la setmana:
- Barri de Vista Alegre: Talls significatius als carrers Agustina d'Aragó i Doctor Marañón, que obliguen a desviar diverses línies d'autobús cap a l'avinguda Manuel Girona i Joan XXIII.
- Manifestació i Transports: Es preveuen retards dissabte a la C-31 i al centre de la ciutat per una marxa contra el Pla de Ponent provinent de Gavà.
- Obres ferroviàries: Comencen treballs de manteniment als túnels del Garraf, que reduiran a la meitat la freqüència de trens cap a Vilanova i la Geltrú, i afectaran l'últim servei nocturn des de l'Estació de Castelldefels.
- Zona de Baixes Emissions (ZBE): Es confirma que la moratòria finalitza el dilluns 16, tornant a estar activa la regulació tant a la ciutat com a tota l'àrea metropolitana de Barcelona.
Cultura i Nous Espais Municipals
El regidor de Cultura, Cristian Mundamal, anuncia novetat destacades per a l'agenda local:
- Can Roca de Baix: S'inaugura una nova sala d'exposicions temporals per donar cabuda als artistes locals. La primera mostra serà una mirada històrica amb imatges inèdites del municipi.
- Arts Escèniques: Es presenten iniciatives com "Cap Butaca Buida" i la nova edició del cicle L'Inajena (homenatge a Aquilina Berenjena).
- Talent Local: Es destaca l'èxit de les entitats locals i com aquestes serveixen de trampolí cap al món professional, com és el cas d'actors que ara triomfen a Madrid.
"Molts actors de Castelldefels han acabat sent professionals en musicals de la Gran Via gràcies a l'impuls de les nostres entitats locals."
Bocins d'Història i Curiositats
El programa inclou seccions culturals que recorden fets històrics:
- La visita de l'actriu Inger Nilsson (Pippi Calcesllargues) durant l'estiu de 1975.
- L'existència d'un antic embarcador a la Platja de Castelldefels que, entre els anys 20 i 60, connectava la ciutat amb Barcelona mitjançant vaixells de vapor.

