Castelldefels AIXÍ SOM, 12 a 13 h del 26/10/2026 — Castanyada, Dolly Parton i 50 anys de La Canasta
El butlletí informa de la renovació del parc dels Jardins de Santa Eulàlia, de l’obertura de les inscripcions per a la Cavalcada de Reis 2027 i de la trobada gegantera del Baix Llobregat.
Lorena Romero i Paco Avila presenten les activitats de la Castanyada: tallers i contes, Impro Show, repartiment de castanyes, moniatos i moscatell, el Tardeo Zombi i una projecció de Coco.
Un repàs biogràfic ressegueix la carrera musical de Dolly Parton, les seves col·laboracions i alguns dels seus discos i èxits. També comenta els seus papers cinematogràfics i les bandes sonores de diverses pel·lícules.
La secció explica que l’actriu d’Inger Nilsson, coneguda per interpretar Pippi Langstrump, va visitar Castelldefels amb la seva família l’estiu del 1975, i recorda l’origen i la popularitat de la sèrie.
Miguel Yepes recorda els inicis de La Canasta, el trasllat del restaurant el 2021 i la seva proposta de cuina del mar. També parla de la carta, d’alguns clients coneguts, dels seus inicis laborals i del projecte Arròs de Castelldefels.
Actualitat de Castelldefels
El butlletí informa de la renovació del parc infantil dels Jardins de Santa Eulàlia, de l’obertura de les inscripcions per participar en la Cavalcada de Reis 2027 i de la trobada gegantera del Baix Llobregat celebrada a la ciutat.
Activitats de la Castanyada
Programació municipal
Lorena Romero i Paco Avila expliquen les activitats previstes entre el 30 d’octubre i l’1 de novembre: tallers i contes a la biblioteca, un espectacle d’improvisació amb temàtica de Halloween i el repartiment gratuït de castanyes, moniatos i moscatell a la Plaça Neus Català, a càrrec dels Pirates, Sardiners i Trabucaires de Castelldefels.
«podem compatibilitzar perfectament la castanyada i el Halloween, hi ha públic per tothom» — Paco Avila
Propostes del 31 d’octubre i l’1 de novembre
El dia 31 també hi haurà un taller familiar i un espectacle de contes de tardor. Paral·lelament al repartiment de castanyes, la plaça de l’Església acollirà el Tardeo Zombi, organitzat per la regidoria de Joventut. Per al diumenge s’anuncia una projecció gratuïta de Coco al carrer Arcadi Balaguer.
Aniversaris musicals del 2026: Dolly Parton
Un espai repassa la trajectòria de Dolly Parton com a cantant i compositora: els seus inicis amb Porter Wagoner, l’èxit de cançons com Jolene i 9 to 5, les col·laboracions musicals i els discos de bluegrass. També recorda les seves interpretacions al cinema, entre elles les de 9 to 5, The Best Little Whorehouse in Texas i Rhinestone.
Pippi Langstrump va visitar Castelldefels
La secció històrica explica que Inger Nilsson, l’actriu que interpretava Pippi Langstrump, va passar uns dies a Castelldefels amb la seva família l’estiu del 1975. També situa la popularitat de la sèrie i dels llibres d’Astrid Lindgren i esmenta l’obertura d’un parc temàtic dedicat al personatge a Suècia.
Els 50 anys del restaurant La Canasta
Miguel Yepes parla de la història del restaurant, que va obrir el 1976 i que es va traslladar el 2021 de la Plaça del Mar al carrer 5. Explica la continuïtat de la seva carta de cuina del mar, l’origen del projecte després del restaurant Julepe i alguns records de clients coneguts, com Ronaldinho i Javier Cugat. També repassa els seus inicis professionals en la cuina i la sala, i esmenta la participació de La Canasta en el projecte Arròs de Castelldefels.

