Títol i resum generats per IA

Castelldefels AIXÍ SOM, 12 a 13 h del 23/7/2026 — Castelldefels AIXÍ SOM: Mobilitat, Teleassistència i Avis Influencers

0:00Castelldefels AIXÍ SOM, 12 a 13 h56:24
Compartir
Castelldefels AIXÍ SOM, 12 a 13 h
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
4 seccions · 56:24
01
Actualitat i ordenances municipals
0:25 — 1:40

Repàs del ple municipal, mobilitat, sobrevols i startups.

0:25
02
Campanya de reciclatge amb Ecovidrio
3:58 — 4:46

Promoció de la bandera verda per a l'hostaleria sostenible.

3:58
03
Entrevista sobre el Servei Local de Teleassistència
14:35 — 32:58

Yolanda Moragas detalla el treball preventiu, d'emergència i acompanyament emocional que realitza el servei.

14:35
04
Campanya comercial Avis Influencers
37:53 — 46:21

El president de CEC Castelldefels explica la iniciativa intergeneracional per al comerç local.

37:53
Seccions generades automàticament

Actualitat Municipal i Mobilitat

Durant la primera part de l'emissió, s'ha destacat l'agenda política de la setmana, amb un èmfasi especial en:

  • L'aprovació definitiva de l'ordenança de mobilitat i l'inici de l'ordenança de civisme.
  • La preocupació per l'increment dels sobrevols a Castelldefels, una situació qualificada de poc sostenible.
  • L'èxit de l'acceleradora Lighton Startup 2026, que ha finalitzat la seva primera fase amb 19 projectes emprenedors.

El Servei Local de Teleassistència com a Pilar Social

Amb motiu de l'estiu, el programa ha posat el focus en la protecció de les persones grans. La Iolanda Moragas ha explicat que el servei va molt més enllà del polsador d'emergència:

"Davant el dubte, prema el botó. És millor que ens assegurem tots plegats que no és tan greu, que no quedar-te amb la sensació que no és tan greu."

Eixos d'actuació:

  • Campanyes preventives: Trucades davant onades de calor o emergències properes, com l'incendi de Gavà.
  • Seguretat ciutadana: Prevenció de robatoris i estafes en col·laboració amb els Mossos d'Esquadra.
  • Acompanyament emocional: Un servei clau per combatre la soledat no desitjada, incloent trucades de felicitació en aniversaris i dates senyalades.

Iniciativa Comercial: Avis Influencers

Finalment, hem conversat amb l'Antonio Jiménez, president de CEC Castelldefels, sobre la campanya #AvisInfluencers per celebrar el Dia dels Avis:

  • L'objectiu és unir generacions proposant als nets que gravin un reel amb els seus avis a les botigues locals.
  • Es busca fomentar la interacció amb el comerç local alhora que s'aprofiten les noves tecnologies per fer valer la saviesa de la gent gran.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament