Castelldefels AIXÍ SOM, 12 a 13 h del 27/2/2026 — Salut de la dona i història del Castell de Fels
Introducció del programa i falques sobre la convivència i el civisme a Castelldefels.
Entrevista amb el fisioterapeuta Guillem Castellví sobre el nou programa per a dones en etapa de menopausa al CAP El Castell.
Relat històric sobre el Castell de Castelldefels com a presó de les Brigades Internacionals durant el 1938.
Comiat de l'equip i pas a la informació d'actualitat i al plenari municipal.
Espai del Servei Local de Català per resoldre dubtes lingüístics, centrat avui en el gènere de la paraula 'dubte'.
Escola de Salut de la Dona al CAP El Castell
L'espai de Càpsules de Salut presenta el nou programa comunitari Escola de Salut de la Dona, una iniciativa per acompanyar les dones durant la menopausa i la perimenopausa. Guillem Castellví, fisioterapeuta del CAP El Castell, explica els punts clau d'aquest projecte multidisciplinari:
- Objectiu: Oferir eines d'autocura i resoldre dubtes sobre els canvis físics i emocionals d'aquesta etapa biològica natural.
- Sessions: Es duran a terme tots els divendres, del 6 de març al 15 de maig, de 9:30 h a 11:00 h.
- Enfocament transversal: Hi participen fisioterapeutes, nutricionistes, llevadores (sexualitat), infermeria (higiene del son) i ginecòlegs.
- L'exercici físic: Es recomana especialment l'entrenament de força i d'impacte per combatre la pèrdua de massa òssia i muscular.
"L'espai grupal és un dels valors més importants per compartir experiències i enfortir la xarxa comunitària."
Les inscripcions es poden fer mitjançant codis QR al CAP El Castell i Can Bou, o a través del web municipal.
Memòria Històrica: El Castell de Fels com a presó
L'episodi dedica una secció a la història local, recordant el paper del Castell de Fels durant la Guerra Civil (1938-1939).
- Va funcionar com a presó de les Brigades Internacionals, destinada a castigar brigadistes per faltes disciplinàries o deserció.
- Prop de 500 presoners hi van passar en condicions precàries de salut i higiene.
- Es té constància de maltractaments fins que la presó va ser clausurada amb l'arribada de les tropes franquistes el gener de 1939.
Apunt Lingüístic i Actualitat
El programa tanca recordant que la paraula dubte és masculina i anunciant la retransmissió del Plenari municipal de Castelldefels.

