Color Esperanza del 22/11/2011 — Entrevista a Jordi Seuba: Medicina, Humanitat i Vida
Presentació del doctor Jordi Seuba i explicació de la seva activitat mèdica actual a diferents centres de la zona.
Jordi Seuba relata els seus inicis en ONGs, els viatges a Senegal i Guinea-Bissau, i com l'experiència amb la pobresa extrem va marcar la seva vocació sanitària universal.
Reflexió conjunta sobre la necessitat d'oferir més proximitat humana, abraçades i comprensió als pacients en lloc de dependre exclusivament dels fàrmacs.
Intervenció d'una oient des d'una cafeteria local i debat sobre l'impacte negatiu que tenen els pronòstics mèdics excessivament tancats en els pacients.
Testimonis sobre com afrontar la fibromiàlgia a través de canvis vitals profunds, deixant enrere les càrregues i tensions acumulades.
Explicació del model de gestió col·laborativa als hospitals creats a Camerun i la importància de la solidaritat desinteressada.
Moment de pausa al programa per realitzar una pràctica de respiració conscient i relaxació mental dirigida als oients.
Reflexions finals basades en pacients longeus, l'aprenentatge a través del sentiment i el comiat dedicat a l'amor com a essència humana.
Entrevista al Doctor Jordi Seuba
En aquest episodi del programa Color Esperanza de Ràdio Castelldefels, la conductora entrevista el doctor Jordi Seuba, un metge amb una trajectòria molt particular dedicada tant a la pràctica mèdica a Catalunya com a projectes de cooperació internacional en països africans.
Reflexions sobre la salut i la humanitat
Durant la conversa, s'aborden temes profunds sobre el benestar emocional i físic, fugint del model excessivament medicalitzat de la societat actual.
- Crítica a la polimedicació: Es posa de manifest com en molts llocs amb recursos limitats es resolen gran part dels problemes amb molt pocs fàrmacs.
- El poder de l'escolta i l'afecte: Es destaca la importància d'un gest d'estima, una abraçada o la comprensió mútua per davant de les receptes innecessàries.
- La superació de malalties com la fibromiàlgia: S'analitza com un enfocament holístic i el canvi de vida poden ajudar a deixar enrere dolors crònics.
"La extrema pobreza no va reñida con la felicidad, que la gente es muy agradecida."
Projectes humanitaris i aprenentatges vitals
El doctor Seuba comparteix les seves colpidores experiències a Senegal i Guinea-Bissau, així com la creació d'hospitals autogestionables a Camerun. Aquestes vivències li van ensenyar que la solidaritat i el treball en equip són pilars fonamentals de l'existència.
Conclusió i exercici de relaxació
L'episodi tanca amb una crida a desaprendre tot allò material i superflu que ens carrega la "mochila" de la vida, concloent amb una sessió guiada de relaxació i respiració conscient per connectar amb la pau interior.
