Coneixements en Xarxa del 18/2/2019 — Alex D: Nova Música, Soul Internacional i Influències
Presentació de l'invitat, els seus orígens a Màlaga, la seva formació als conservatoris superiors i les influències musicals clàssiques i modernes que han marcat el seu estil.
Audició i anomenada del primer tema inèdit 'Show in Love', debat sobre el panorama de la música a Espanya, la importància dels àlbums conceptuals i la projecció internacional.
Presentació del tema 'Anytime', explicació de la trilogia d'EPs (Morning, Moaning, Mourning), menció a altres projectes vocals com el quartet de gospel i comiat amb l'estrena de 'Nursery Rhyme'.
Entrevista a Alex D
En aquesta edició del programa de Ràdio Castelldefels, comptem amb la presència del músic, compositor i pianista malagueño Alex D. Durant la tertúlia, s'analitza la seva trajectòria, la formació acadèmica i la seva aposta per un so internacional molt lligat al soul, el R&B i el funk.
Formació i Inicis Musicals
- Alex D parla dels seus estudis superiors de composició i piano als conservatoris de Màlaga i Saragossa.
- Es comenta la importància d'una sòlida base tècnica, coneguda com a "borsa d'eines", per poder crear i experimentar en la música.
- S'assenyala la timidesa inicial de l'artista a l'hora de cantar de manera individual i com va superar aquest repte en el món dels escenaris.
"El músic es forma fent música i es forma en l'escenari."
El Projecte Discogràfic i la Trilogia
L'artista presenta en exclusiva per a l'emissora municipal tres temes inèdits del seu nou disc, format per una trilogia de EPs anomenada Morning, Moaning i Mourning:
- Show in Love: Un tema gestat durant cinc anys que mescla elements de Stvie Wonder amb col·laboracions de rap estatunidenc.
- Anytime: Una cançó amb un caràcter marcadament sensual que recorda el so del R&B de finals dels noranta.
- Nursery Rhyme: Una composició d'ambientació psicodèlica i lleugera que tanca el cicle d'estrenes.
Reflexions sobre la Indústria Musical
Durant la conversa s'aborda l'estat actual de la música a l'Estat espanyol i la manca d'aposta educativa per les arts:
- Es critica el tancament del mercat comercial cap a propostes de tall internacional o de fusió.
- Es posa en valor la necessitat d'editar discos amb una identitat pròpia i un concepte artístic unificat.
- S'esmenten referències clau com Prince, Marvin Gaye o Stevie Wonder com a grans influències en la seva carrera.

