Títol i resum generats per IA

Coneixements en Xarxa del 9/11/2015 — Supervivència i canvi social a l'Àfrica

0:00Coneixements en Xarxa59:59
Compartir
Coneixements en Xarxa
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
7 seccions · 59:59
01
Presentació d'Usman Umar
3:41 — 5:10

Presentació del convidat principal, Usman Umar, un jove africà afincat a Catalunya que ha creat una ONG per ajudar els seus paisans a partir de la seva pròpia experiència vital.

3:41
02
Infància a Ghana i primers viatges
5:11 — 13:17

Usman explica com era la seva vida en un petit poble rural de Ghana, el moment en què va decidir marxar amb nou anys per aprendre un ofici i les dificultats viscudes en els seus desplaçaments cap a la capital.

5:11
03
La duresa del desert del Sàhara
13:18 — 17:04

Relat detallat de la travessia a peu pel desert del Sàhara, on només una minoria de les persones expedicionàries va aconseguir sobreviure davant les condicions extremes i els enganys de les màfies.

13:18
04
Estada a Líbia i arribada amb patera
17:05 — 32:56

Explicació dels anys de treball a Líbia per aconseguir diners, la fabricació pròpia de les embarcacions i el tràgic viatge en patera que el va portar fins a Fuerteventura.

17:05
05
L'arribada a Espanya i el pas pel CIE
32:57 — 36:51

Les sensacions en tocar terra ferma, el pas per un Centre d'Internament d'Estrangers (CIE) i el posterior trasllat en avió cap a Màlaga i Barcelona.

32:57
06
Adaptació a Barcelona i formació
36:52 — 53:38

L'arribada a Barcelona sense recursos, la trobada casual amb la família que el va adoptar, l'aprenentatge del català i el castellà i la represa dels seus estudis.

36:52
07
Creació de l'ONG NASCO ICT
53:39 — 59:48

Presentació del projecte solidari NASCO ICT per portar educació i tecnologia a Ghana, amb la participació d'Alba, una voluntària que explica la seva experiència sobre el terreny.

53:39
Seccions generades automàticament

La història de superació d'Usman Umar

Aquest episodi del programa Coneixements en Xarxa emès a Ràdio Castelldefels ofereix un testimoni excepcional i colpidor sobre la immigració, la superació personal i la lluita contra les desigualtats globals a través de l'experiència d'Usman Umar.

Els inicis a Ghana i el somni europeu

  • Infància rural: Usman va créixer en un petit poble de Ghana d'uns cent habitants, sense electricitat ni aigua corrent, on les dones i els infants havien de caminar quilòmetres per abastir-se.
  • La espurna del canvi: El record de veure un avió solcant el cel de manera aparentment impossible va despertar la seva curiositat per saber com el món occidental havia aconseguit un nivell de desenvolupament tan elevat.
  • Migració precoç: Amb només nou anys, Usman va marxar de casa seva per aprendre l'ofici de soldador a la capital, iniciant un llarg pelegrinatge que el duria a travessar el desert del Sàhara.

"El cos humà és molt savi i té una capacitat d'adaptació important."

El periple pel desert i la duresa de la ruta

  • El desert com a infern: De 56 persones que van iniciar el trajecte a peu cap a Líbia, només 6 van aconseguir sobreviure a les dures condicions del Sàhara.
  • Les màfies del trànsit de persones: Usman relata com els traficants enganyen constantment els migrants, extorsionant-los i abandonant-los a la seva sort enmig de condicions extremes.
  • La travessia marítima: Després de quatre anys treballant a Líbia com a soldador, va pagar 1.700 dòlars per una patera que ell mateix va ajudar a fabricar, arribant finalment a les costes de Fuerteventura.

Integració i creació de NASCO ICT

  • Arribada a Barcelona: Després de passar per un Centre d'Internament d'Estrangers (CIE) i dormir al carrer a Barcelona, va ser acollit per una família a través de la Creu Roja.
  • El valor de l'educació: Apassionat per aprendre a llegir i escriure, Usman va comprendre que la veritable causa de la pobresa al Tercer Món no és només la manca de recursos, sinó la falta d'informació.
  • El projecte solidari: A través de l'ONG NASCO ICT (nascoict.org), fundada per ell mateix, promou l'accés a les noves tecnologies i l'educació a Ghana, evitant així que els infants hagin de jugar-se la vida en viatges migratoris perillosos.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament