Dona x molt del 24/5/2011 — Dona per Molt: Actualitat, Entrevista a Teresa Viejo i Reflexions
La presentadora Dolors Pareja comença el programa criticant l'ús interessat dels mitjans de proximitat pels partits polítics durant les eleccions i reflexiona sobre el moviment de protestes, incloent opinions de nens sobre la crisi i la corrupció.
Es presenten novetats musicals com el grup Zoco i la seva cançó 'Cautiu en tu piel', preparant l'ambient per a l'entrevista principal de la tarda.
Llarga conversa telefònica amb la periodista i escriptora Teresa Viejo, on parla detingudament de la seva novel·la 'La memoria del agua', el procés de documentació històrica, el feminisme de la diferència i la seva trajectòria professional.
Repàs final de diversos temes d'actualitat com el futbol, notícies insòlites i anècdotes amb toc d'humor, abans de tancar el programa i deixar els oients amb la cultura popular i el correfoc de Castelldefels.
Reflexions sobre l'actualitat i les eleccions
Crítica als mitjans de proximitat
- Durant el programa es destaca la importància de valorar els mitjans locals constantment i no només recordar-se'n cada quatre anys en època d'eleccions.
- Es parla també de la importància de la democràcia real i de les protestes ciutadanes.
Les veus dels més joves
- Es comparteixen talls de veu de nens de diferents punts que reflexionen sobre la crisi econòmica i la corrupció política amb una gran maduresa.
- > "Si nos quitan los sueños, al menos no les dejemos dormir." (Frase destacada recordant a Carlos Gonyi).
Entrevista a Teresa Viejo
La novel·la La memoria del agua
- Es conversa amb la coneguda periodista i escriptora Teresa Viejo sobre la seva primera novel·la, basada en fets reals d'un antic balneari.
- L'autora explica com va trobar la història de manera natural i com aquesta s'endinsa en el misteri, la versatilitat dels personatges i la psiquiatria en temps de guerra.
Debat sobre el feminisme i les relacions
- Es tracta la visió de l'autora sobre el feminisme de la diferència, fugint de les etiquetes radicals i apostant per potenciar les particularitats i complicitats entre homes i dones.
- Es valora la sensibilitat i la fragilitat dels personatges masculins a la seva obra.
Altres notícies i final del programa
Notícies curioses i socials
- Repàs d'actualitat que inclou des del debat sobre el moviment dels indignats i el paper del futbol, fins a fets insòlits com la retirada d'una ajuda per dos cèntims o una dona que canvia d'accent després d'anar al dentista.
- Recordatori per a figures rellevants com el ciclista Xavi Tondo.
