El Club del Jazz del 30/5/2017 — El Club del Jazz: Especial de grans clàssics i artistes convidats
Inici musical del programa amb la interpretació de la Rufaca Fol Jazz Orquestra sota la direcció de Sergi Vergés.
Actuació de la pianista Elisabet Raspall acompanyada per Benet Palet, Marc Miralta i altres artistes convidats.
Interpretació a càrrec del mestre del saxòfon Eladio Reynón i el seu conjunt.
Fusió de jazz i flamenc protagonitzada pel percussionista Marc Miralta i veus col·laboradores.
Secció dedicada al jazz llatí i la percussió de la mà de Fran Palomo i Alejandro Medrano.
Segona aparició de la Rufaca Fol Jazz Orquestra interpretant una versió singular amb solo de guitarra de Lago Aguado.
Moments de subtilesa instrumental i lírica amb la pianista Elisabet Raspall.
Nova intervenció d'Eladio Reynón presentant una composició poc coneguda dins del repertori.
Tancament del programa amb agraïments a l'equip tècnic i l'últim tema interpretat per Marc Miralta.
Introducció al programa
Aquest episodi de El Club del Jazz ofereix un recorregut musical excepcional a través de la 98.0 de la FM de Ràdio Castelldefels, sota la conducció de Joan Vilalta i amb el suport tècnic de Juan Fernández. Es tracta d'una selecció acurada de peces musicals que fusionen el jazz clàssic amb elements tradicionals i d'altres gèneres.
Repertori i artistes destacats
Formacions i grans veus
- Rufaca Fol Jazz Orquestra: Sota la direcció de Sergi Vergés, la formació interpreta temes com Jo tinc un oncle que és a l'Havana i el Cant de la Sibil·la.
- Elisabet Raspall: La reconeguda pianista de Vilanova i la Geltrú destaca per la seva sensibilitat interpretant temes d'amor i peces vitalistes.
- Eladio Reynón: El mestre del saxòfon ensenya la seva mestria amb interpretacions com Cabut i Bien me sabe.
Fusió i percussió
- Marc Miralta: Impulsor de la gran fusió entre el jazz i el flamenc, presentant temes com Junto a las estrellas i tancant amb Pannonica.
- Fran Palomo: Aporta un toc de jazz llatí amb ritmes vibrants a través de la peça La rumba és de negros.
"La rumba, sentiment profund que t'inunda el cor, t'allibera l'ànima i t'oblida del dolor."
Per concloure, el programa demostra la capacitat expressiva de la improvisació i la riquesa instrumental pròpia dels millors exponents del gènere.

