Títol i resum generats per IA
Llibres a la vista! del 10/12/2020 — Tertúlia literària juvenil sobre llibres, adaptacions i clàssics
0:00Llibres a la vista!25:21
Compartir
Llibres a la vista!
Seccions
4 seccions · 25:21
01
El paper del lector i els finals oberts
0:20 — 2:08
Reflexió inicial sobre com el lector completa les obres literàries i debat sobre la preferència dels finals tancats o oberts.
0:20
02
Llibre versus pel·lícula
2:09 — 13:11
Repàs i crítica de diverses adaptacions audiovisuals de llibres, incloent Percy Jackson, Llámame por tu nombre, Guernsey i la sèrie de la Guàrdia.
2:09
03
Pausa musical i Sherlock Holmes
16:05 — 17:34
Endevinalla de la banda sonora de Sherlock Holmes composta per Hans Zimmer i breu menció a possibles continuacions.
16:05
04
Experts clàssics i novel·la juvenil
17:35 — 25:15
Discussió sobre clàssics literaris com els relats de Sherlock Holmes, Tirant lo Blanc en català actual, obres de teatre de Moratín i novel·les juvenils com Eleanor & Park.
17:35
Seccions generades automàticament
Introducció a la literatura i les adaptacions
El paper del lector
- El poeta Miquel Martí i Pol defensava que un poema no està ben acabat fins que algú el llegeix i li dona una dimensió nova.
- En el modernisme, es promou que el lector ha de completar l'obra i omplir els buits argumentals.
- > "Hi ha vida més allà de la història que ens han explicat, i a partir d'aquí han de seguir amb les seves vides."
Llibres versus pel·lícules
- Es discuteixen adaptacions cinematogràfiques i sèries de televisió basades en novel·les.
- Percy Jackson: Esperança i expectació amb el nou projecte de Rick Riordan.
- Llámame por tu nombre: Preferència per la pel·lícula per damunt del llibre a causa del ritme cronològic.
- La societat literària i de pastilles de pela de patata de Guernsey: Crítica severa a l'adaptació cinematogràfica de la novel·la epistolar per convertir-la en un tòpic romàntic.
- La Guàrdia de Terry Pratchett: Decepció absoluta del fandom amb una adaptació televisiva que desvirtua l'obra original.
Experts clàssics
De Sherlock Holmes al Tirant lo Blanc
- Sherlock Holmes: Es recomana començar pels relats curts per la seva agilitat i dinamisme, com ara L'últim cop d'Arquet.
- Tirant lo Blanc: Debat sobre les versions actualitzades al català actual d'obres medievals per fer-les més accessibles al públic jove.
- Teatre clàssic: Comentaris positius sobre La comedia nueva o El café de Moratín pel seu humor i crítica social.
Reptes de lectura i best-sellers juvenils
- El repte personal d'enfrontar-se a clàssics tan vastos com El Quixot.
- Menció a novel·les juvenils com Eleanor & Park per la seva innocència i tendresa.
Transcripció de l'episodi
Transcripció generada automàticament

