Entrevistes 2010 del 22/1/2010 — Entrevista a Maria Isabel Joven a Ràdio Castelldefels
Es presenta a Maria Isabel Joven com a guanyadora del Premi Narrativa Delta de Dones i es parla dels inicis de la seva novel·la ambientada en el franquisme.
L'autora explica detalls de l'argument sobre l'emigració a Buenos Aires i reflexiona sobre la seva condició d'escriptora no professional.
Maria Isabel parla sobre com troba la inspiració a rampells, comenta el paper de la literatura i tanca amb els seus autors preferits, com Josep Pla.
Entrevista a Maria Isabel Joven
En aquesta edició del programa Entrestives 2010, emès a través de Ràdio Castelldefels, comptem amb la presència de Maria Isabel Joven, recent guanyadora del prestigiós Premi Narrativa Delta de Dones.
Sobre la novel·la guanyadora
Durant la conversa, l'autora ens apropa a la seva obra guardonada, titulada L'ofici dels Muts.
- La novel·la descriu la vida durant el franquisme des del punt de vista de persones anònimes.
- L'argument arrenca amb el viatge d'un oncle i la seva neboda que emigren a Buenos Aires després de la mort de l'àvia.
- A través del relat, l'adolescent protagonista recorda tot allò que deixa enrere.
"No explico el final, però es comença que un oncle i la seva neboda emigren a Buenos Aires..."
Procés creatiu i visió literària
Maria Isabel Joven reconeix que no es considera una escriptora professional, tot i comptar amb algun recull de relats previ publicat l'any 1992. Assenyala que escriu de manera pausada i a rampells, sense la pressió del món literari competitiu.
- Té moltes idees guardades en un arxiu personal.
- Necessita l'estat d'ànima adequat per escriure.
- Entre les seves preferències literàries destaca la admiració per autors com Josep Pla i la literatura americana.
