Entrevistes 2012 del 2/4/2012 — Centre de Mediació a Castelldefels
S'expliquen els motius de la creació del centre de mediació per part de l'Ajuntament de Castelldefels l'any 2008, buscant alternatives a la via judicial.
S'analitzen els casos més freqüents de la setmana, destacant els problemes veïnals per sorolls, molèsties amb arbres i desacords familiars.
Es detalla com s'aborden els conflictes des de la voluntarietat i s'expliquen les tècniques d'escolta i creació d'espais neutrals per al diàleg.
S'informa sobre com contactar amb el servei, la durada mitjana dels processos, l'alta taxa d'èxit i la gratuïtat per als ciutadans.
Resum de l'Entrevista sobre Mediació
En aquesta entrevista realitzada per Ràdio Castelldefels dins del programa Entrevistes 2012, s'aborda el funcionament del servei de mediació al municipi.
Principals temes tractats
- Objectiu del centre: Oferir un sistema alternatiu de resolució de conflictes basat en el diàleg i la col·laboració, defugint de la via judicial.
- Tipologia de casos: Predominen els problemes vecinals, especialment per ruis i molèsties amb branques d'arbres, així com conflictes familiars intergeneracionals.
- Metodologia: Es tracta d'un procés voluntari que utilitza tècniques d'escolta activa per facilitar l'entesa entre les parts.
"La mediació és una mesa de diàleg facilitada per uns professionals que tenen tècniques i un procés perquè això sigui el més efectiu possible."
Altres aspectes destacats
- El servei té una durada mitjana de dos a tres mesos i un índex d'èxit molt elevat (al voltant d'un 90%) quan s'aconsegueix seure les parts.
- El servei és completament gratuït per a la ciutadania gràcies a una subvenció de la Diputació de Barcelona.
