Entrevistes 2012 del 13/1/2012 — Conferència i viatges solidaris de José Luis García
Introducció a la conferència de José Luis García Ginar a Castelldefels amb recapte de fons per a la Fundació Vicente Ferrer.
Isabel Martín explica com un aventurer sord de naixement recorre milers de quilòmetres en bicicleta per visibilitzar les barreres de la comunitat sorda.
Detalls sobre el projecte Ruta de Silenci a l'Índia i la unió de Sorts sense fronteres amb la Fundació Vicente Ferrer.
Es desmenteix el mite que la llengua de signes sigui universal i s'explica el funcionament de la interpretació en les conferències.
Repàs de les 11 rutes realitzades per José Luis i el seu enfocament cap als infants sords en països en vies de desenvolupament.
Explicació dels tallers de llengua de signes impulsats a Castelldefels per fomentar la inclusió i la diversitat lingüística entre els joves.
Conferència sobre superació i solidaritat
Aquest episodi tracta sobre la visita de l'aventurer José Luis García Ginar a Castelldefels, on imparteix una conferència visual organitzada per l'entitat Sorts sense fronteres amb la col·laboració de l'Ajuntament de Castelldefels.
Aspectes clau de l'entrevista
- Esperit de superació: En José Luis, una persona sorda de naixement, ha recorregut milers de quilòmetres arreu del món amb bicicleta.
- Objectiu solidari: Els fons recaptats durant la xerrada al Centre Cívic Federica Montpou es destinen a la Fundació Vicente Ferrer.
- Llengua de signes: Durant l'entrevista amb Isabel Martín, s'aclareix que la llengua de signes no és universal i es destaca la importància dels tallers educatius que s'imparteixen als centres escolars del municipi.
"La llengua de signes és oficial, o sigui que no és només un llenguatge com moltes persones creuen, sinó una llengua reconeguda amb les seves normes."
