Entrevistes 2012 del 18/12/2012 — El punt d'autoservei del SOC a Castelldefels
Introducció del punt d'autoservei de La Guaita i repàs general de les dades d'utilització durant l'any 2011 per part de Santi Amaral.
Explicació detallada de les gestions possibles, com consultar prestacions, actualitzar dades administratives, buscar cursos i ofertes de feina.
Anàlisi de l'èxit de la renovació de la demanda (fitxar) i les consultes de cursos i currículums realitzades per la ciutadania.
Recomanacions sobre portals de cerca de feina, la continuïtat del servei per al proper any i la importància de l'ajuda professional en l'ús de les noves tecnologies.
Balanç del servei d'ocupació
En aquest episodi parlem amb Santi Amaral, responsable del punt d'autoservei de La Guaita, per analitzar les dades d'ús del servei durant l'any 2011 a Castelldefels.
Principals funcionalitats
El conveni amb el Servei d'Ocupació de Catalunya permet realitzar múltiples tràmits de manera àgil des del municipi del Baix Llobregat, evitant desplaçaments innecessaris cap a altres oficines de la comarca.
- Renovació de la demanda: És el servei més exitós, conegut popularment com a fitxar.
- Consulta de prestacions: Permet conèixer els tipus d'ajudes i la documentació necessària.
- Actualització del currículum: Facilita mantenir al dia el perfil professional a la base de dades.
- Sol·licitud de cursos: Opcions formatives disponibles a tot Catalunya.
"Durant el 2011 s'han fet al voltant de 13.000 operacions i 13.000 consultes en general."
Acompanyament tecnològic
El servei compta amb una doble vessant: d'una banda, el terminal autònom per a usuaris amb autonomia digital, i de l'altra, un servei d'acompanyament per a aquelles persones que necessiten suport amb les tecnologies de la informació.
