Entrevistes 2012 del 20/3/2012 — Entrevista a Joan Sau: Polèmica sobre comptes i deute
Joan Sau respon a les informacions sobre la despesa de 100 milions i defensa la legalitat del contracte de permuta immobiliària aprovat pel ple el 2007.
Debat sobre el nivell de deute viu de l'Ajuntament de Castelldefels al tancament del mandat i la justificació de les inversions realitzades.
Es tracta la qüestió dels contractes caducats al Patronat d'Esports i les crítiques de Sau cap a la gestió comunicativa i partidista del govern actual.
Gestió econòmica i polèmica sobre els comptes
En aquesta entrevista al programa Entrevistes 2012 de Ràdio Castelldefels, el portaveu municipal del Partit dels Socialistes de Catalunya, Joan Sau, respon a les acusacions del nou equip de govern de l'Ajuntament de Castelldefels sobre la legislatura anterior.
El contracte de permuta
- Es discuteix la qüestió dels 7 milions d'euros associats a un contracte de permuta urbanística aprovat l'any 2007.
- Sau defensa la legalitat de l'operació, avalada en el seu moment per la intervenció municipal, la secretaria i els serveis jurídics.
"Si hi hagués algun tipus d'il·legalitat o d'irregularitat amb els temes comptables, primer, la intervenció no l'hauria permès."
Nivell d'endeutament
- S'analitza la ràdio de deute viu de l'Ajuntament al final del mandat anterior, que va arribar al 86,53%.
- Sau argumenta que el deute mai es va utilitzar per a despesa ordinària, sinó exclusivament per a inversions i obres necessàries com escoles bressol, biblioteques o equipaments culturals.
Altres qüestions i conclusions
- S'aborda la polèmica sobre un contracte caducat des de l'any 1992 al Patronat Municipal d'Esports.
- Es denuncia la utilització partidista dels mitjans de comunicació públics com la revista municipal per part del govern actual.
