Entrevistes 2012 del 25/9/2012 — Entrevista a la filóloga y escritora Susana Lastra
L'entrevistada es presenta als oients, explica la seva arribada a Castelldefels des de l'Argentina motivada pels seus néts i repassa la seva formació en filologia i la seva passió per les lletres.
Es parla del seu bloc de redacció i de la seva feina com a coach d'escriptura, ajudant a molts autors a corregir, estructurar i preparar els seus llibres per al mercat editorial.
Detalls sobre el funcionament dels tallers de lectura, la importància de compartir opinions en grup, els beneficis personals de la lectura i com s'organitzen les sessions obertes a tothom.
S'aborda la creació d'autobiografies familiars, la seva llarga experiència com a professora i la seva opinió sobre el conte com a gènere literari ideal per a l'època actual.
Susana Lastra explica què li agrada de viure a Castelldefels, respon a un test ràpid sobre les seves preferències culturals i recorda com contactar amb ella per al club de lectura i l'assessorament d'escriptors.
Presentació de Susana Lastra
Trajectòria i motivacions
- La invitada principal del programa és Susana Lastra, una filóloga i escriptora d'origen argentí.
- Fa nou anys que viu a Castelldefels, un canvi de vida motivat principalment per l'arribada dels seus néts i la recerca d'un entorn proper al mar i la muntanya.
- Va estudiar Filologia i Lletres, convertint la seva gran passió per la literatura en la seva professió durant dècades.
El bloc i l'assessorament d'escriptors
El concepte de coach d'escriptura
- Autora del bloc coachescriturablogspot.com.es, on analitza autors i llibres, destacant la seva admiració per figures com Jorge Luis Borges.
- Treballa ajudant a autors novells a estructurar, corregir i finalitzar les seves obres abans de ser publicades.
- Segons ella, tots els llibres són publicables, tot i que no tots tinguin el mateix èxit comercial.
Biografies i històries familiars
- Ofereix assessorament per redactar autobiografies o relats familiars pensats per regalar a les pròximes generacions.
"Tots tenim unes històries a la vida tan tan interessants... i hi ha gent que creu que la seva història no li va a interessar a ningú."
El Club de Lectura
Funcionament i beneficis
- El pròxim 3 d'octubre comença un nou club de lectura a la Cafeteria Martina (carrer Arcadi Balaguer 34).
- L'objectiu és compartir la lectura en grup, analitzar la biografia de l'autor i descobrir noves perspectives a través de la dinàmica col·lectiva.
- La lectura aporta seguretat en un mateix, obre la ment i ajuda a interpretar la vida de manera més profunda.
Gustos literaris i projectes
Gèneres i futur professional
- Destaca el conte com el gènere ideal per a l'època actual pel seu poder de síntesi.
- Actualment treballa en una novel·la molt personal sobre les dones de la seva família titulada provisionalment L'arbre de dones.
- Per a contactar amb ella i rebre assessorament literari o unir-se al club, es pot fer a través del correu electrònic [email protected].
