Entrevistes 2012 del 18/6/2012 — Entrevista a Mariano Gomá, nou president veïnal
Es detalla el desenvolupament de la recent assemblea de l'associació de veïns i la participació de l'alcalde i regidors d'Urbanisme de l'**Ajuntament de Castelldefels** per recollir les reclamacions dels ciutadans.
El nou president **Mariano Gomá** explica que la prioritat absoluta és la reurbanització de *Bellamar* i la creació d'una xarxa de clavegueram que garanteixi les normes de salubritat a **Castelldefels**.
S'analitzen altres problemàtiques com la seguretat ciutadana, les dificultats amb l'ADSL i la manca de petit comerç que afavoreixi la cohesió social al barri.
Es parla de la celebració de la propera festa major del barri com a eina fonamental per combatre l'aïllament i aconseguir que els veïns es coneguin entre ells.
Es tanca l'entrevista repassant els acords amb el consistori per realitzar nous estudis geotècnics i topogràfics, establint un pla per etapes per executar la reurbanització pendent.
Entrevista al nou president de l'Associació de Veïns
En aquesta entrevista realitzada a Ràdio Castelldefels dins del programa Entrevistes 2012, s'analitza la recent assemblea de l'entitat veïnal on Mariano Gomá va ser designat com a nou president, rellevant en el càrrec a Ángel Iborra. Durant la conversa, es tracten diversos aspectes clau per al futur del municipi i, en particular, de la zona residencial de Bellamar.
Principals reptes i prioritats
El nou mandat s'inicia amb una sèrie de reivindicacions històriques i necessitats urgents per al barri:
- Reurbanització i clavegueram: El problema més important és la manca d'infraestructures bàsiques adequades, destacant la necessitat urgent de disposar d'una xarxa de clavegueram que compleixi amb les normatives de salubritat ambiental.
- Seguretat i comunicacions: Es demana una major presència de patrulles urbanes, així com solucions als problemes de recepció de telefonia i ADSL.
- Cohesió social: Es vol fomentar el petit comerç local per evitar l'aïllament dels residents i crear un veritable sentiment de comunitat.
"No podem tenir un barri a 15 quilòmetres de Barcelona en una població com Castelldefels que estiguin complint les mínimes normes de salubritat ambiental."
Calendari i relació amb el consistori
Pel que fa a les relacions amb l'Ajuntament de Castelldefels, l'alcalde i el regidor d'Urbanisme van assistir a l'assemblea per prendre nota de les demandes. S'ha pactat una fulla de ruta que inclou nous estudis topogràfics i geotècnics per redactar un projecte de reurbanització realista i per etapes.
