Entrevistes 2012 del 22/11/2012 — Jornades contra la Violència de Gènere a Castelldefels
Inici de les activitats al poliesportiu Can Binader amb la lectura d'un manifest durant una trobada esportiva femenina.
Discussió sobre com la crisi afecta la violència masclista, amb la presència de dues realitats contradictòries, i presentació de la conferència d'Encarna Bodelón.
Balanç de la cinquena edició del concurs de treballs digitals realitzats pels alumnes dels instituts de secundària.
Projecció d'una pel·lícula de temàtica social al cinema Metropol oberta a tota la ciutadania.
Presentació d'una novetat important on el manifest es converteix en moció i es llegeix directament al ple de l'Ajuntament de Castelldefels.
Exposició de productes d'una associació de dones i presentació de recursos municipals per millorar la xarxa d'atenció a les víctimes.
Detalls del recorregut de la manifestació central i els actes reivindicatius finals a la plaça de l'Ajuntament.
Tancament de les jornades amb activitats de contacontes infantils a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado per fomentar la igualtat des de la infància.
Introducció a les Jornades
En aquest episodi s'analitzen les activitats organitzades per l'Ajuntament de Castelldefels amb motiu del Dia Internacional contra la Violència de Gènere. El regidor de l'àrea i el tècnic municipal detallen un programa extens que abasta des de la sensibilització infantil fins a l'atenció especialitzada a les víctimes.
Objectius i Enfocament
- Conscienciació primerenca: Es destaca la importància de treballar la igualtat des de l'educació infantil i secundària per erradicar els valors patriarcals.
- Paper de la família: S'assenyala que l'entorn familiar ha de reforçar els valors d'igualtat apresos a l'escola.
"Hem de trencar amb aquests valors patriarcals, aquest estereotip de desigualtat de l'home que és superior a la dona o que la seva autoritat s'ha d'imposar amb violència."
Impacte de la Crisi Econòmica
Dues Realitats Contradictòries
El leitmotiv principal de l'edició d'enguany gira al voltant de com la crisi afecta la violència de gènere:
- Contenció per por econòmica: Moltes dones decideixen aguantar situacions de maltractament per la incertesa econòmica i la por de no poder mantenir els fills.
- Punt de ruptura: La falta d'ingressos també fa que determinades situacions límit rebentin, provocant un increment en les demandes de separació.
Acte Central
La conferència principal anirà a càrrec d'Encarna Bodelón, professora de filosofia del dret de la Universitat Autònoma de Barcelona i membre de l'Asociación Antígona, qui aprofundirà en aquesta problemàtica socioeconòmica.
Programació i Activitats Destacades
- Concurs de PowerPoint: Iniciativa adreçada a l'alumnat de secundària dels instituts locals per fomentar la reflexió visual sobre la violència masclista.
- Projecció cinematogràfica: Es projectarà una pel·lícula de temàtica social al cinema Metropol amb entrada gratuïta.
- Moció al Ple Municipal: Com a novetat, es portarà un manifest en format de moció al ple del mes de novembre.
- Fira artesanal i jornada tècnica: Activitats per donar a visibilitat a entitats de suport i coordinar millor els recursos locals entre els diferents serveis i cossos de seguretat.
- Manifestació i hora del conte: Tancament amb una manifestació ciutadana i activitats de contes per la igualtat a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado.
