Entrevistes 2012 del 11/4/2012 — Renovació i reptes de l'associació de veïns de Montemar
Es presenten els càrrecs de la nova junta directiva de l'associació de veïns encapçalada per Miguel Artoc, exposant la voluntat de donar un nou impuls a l'entitat.
S'analitza la dificultat de renovar càrrecs i la manca generalitzada de participació activa per part dels veïns degut a la manca de temps en la societat actual.
Es tracten qüestions crucials com la lluita contra el soroll dels avions i el calendari de les obres de clavegueram i urbanització pendents a Montemar i Bellamar.
Es comenta com el barri ha passat de ser una zona de segones residències a un nucli amb residents tot l'any, generant nous reptes pel que fa al trànsit i l'aparcament.
Entrevista a Miguel Artoc sobre la Junta de Montemar
En aquesta entrevista emesa a Ràdio Castelldefels, el nou president de l'Associació de Veïns de Castelldefels al barri de Montemar, Miguel Artoc, explica els detalls de la recent renovació de la junta directiva. Després d'una dimissió en ple per exhaustiment, s'ha aconseguit constituir un equip renovat amb la incorporació de nous membres i la continuïtat d'altres per garantir la supervivència de l'entitat.
Principals reptes i objectius
- Impulsar la participació veïnal, considerada un repte generalitzat actualment a causa de la falta de temps lliure de la ciutadania.
- Mantenir vius temes cabdals com la problemàtica dels sorolls dels avions.
- Fer el seguiment de les obres d'infraestructura, especialment la segona fase de clavegueram i la posterior reurbanització de carrers (enllumenat i voreres) a Montemar i Bellamar.
"L'objectiu és donar un impuls a l'associació perquè els veïns segueixin trobant un punt de suport."
Evolució del barri
El barri ha experimentat un canvi demogràfic profund: ha passat d'estar format majoritàriament per segones residències a tenir una població resident fixa tot l'any. Aquest creixement demogràfic ha comportat una major demanda de serveis, però també problemes derivats com l'increment del trànsit i la dificultat d'aparcament.
