Entrevistes 2012 del 20/7/2012 — Seguretat a Castelldefels i violència de gènere
S'informa sobre la detenció d'un conductor begut i el robatori d'un collaret a una dona en un parc públic per part d'un presumpte menor d'edat.
Es presenten les dades del Consell Comarcal sobre assumptes penals, ordres de protecció i el percentatge de denúncies al partit judicial de la zona.
S'analitza com la crisi econòmica redueix les denúncies per maltractaments i es valora la previsió de cap de setmana amb l'arribada de visitants a la platja.
Resum de l'actualitat de seguretat
En aquest episodi de Ràdio Castelldefels dins del programa Entrevistes 2012, s'analitza la situació de la seguretat ciutadana i les dades relacionades amb la violència de gènere al municipi i a la comarca del Baix Llobregat.
Incidents destacats
- Detenció per alcoholèmia: Un individu ha estat detingut per conduir superant la taxa d'alcohol permesa, iniciant-se les diligències judicials pertinents.
- Robatori amb violència: Esinvestiga una tirada de collaret a una dona en un parc públic, presumptament comesa per un menor d'edat.
Violència de gènere
Es repassen les dades d'un estudi del Consell Comarcal sobre la violència masclista, destacant el volum d'assumptes penals al partit judicial.
"El delicte paradigmàtic en allò que diem la xifra negra, és a dir, els delictes que es produeixen però que no es comuniquen... és el delicte de maltractaments en l'àmbit domèstic."
Es posa èmfasi en com la crisi econòmica afecta les denúncies, provocant una baixada en zones residencials a causa de la dependència financera de les víctimes.
