Entrevistes 2013 del 5/11/2013 — Actualitat política, turisme i primàries al PSC
S'analitza la situació del sector turístic i gastronòmic a Castelldefels i la comarca, destacant la importància del turisme de proximitat, les escapades i la necessitat de mantenir la competitivitat davant l'augment d'inversions hoteleres a la zona.
Es tracta la postura del PSC respecte a la votació al Congrés dels Diputats, les diferències d'opinió amb el PSOE i la proposta de reforma constitucional per avançar cap a un estat federal.
Es critica la focalització de l'agenda política en el procés sobiranista en lloc de resoldre problemes urgents com l'atur, la sanitat pública —amb menció a la manifestació de l'hospital de Viladecans— i la crisi de les farmàcies catalanes.
S'explica en profunditat el nou reglament de primàries aprovat pel partit per a l'elecció de candidats municipals, destacant el paper clau de la militància i l'obertura a la participació ciutadana.
Introducció a l'actualitat municipal
Entrevista a Maria Miranda
- Maria Miranda, regidora de l'Ajuntament de Castelldefels i representant del PSC, repassa diversos temes d'actualitat local i comarcal en una entrevista a Entrevistes 2013 a Ràdio Castelldefels.
Turisme i economia local
La salut del sector turístic i gastronòmic
- El turisme i l'hostaleria són els sectors que mantenen una millor salut davant de la crisi econòmica.
- Des del Consell Comarcal del Baix Llobregat, s'impulsen iniciatives com la formació d'aturats per a la seva reconversió cap al sector hostaler.
- L'aposta pel turisme de proximitat i les rutes de la tapa fomenta el consum intern i beneficia tota la comarca.
Desestacionalització i escapades
- Es destaca la importància de captar visitants al llarg de tot l'any mitjançant escapades curtes, aprofitant la proximitat amb Barcelona.
- S'adverteix sobre la necessitat de no abaixar la guàrdia davant de la creixent competència d'altres municipis propers com Viladecans.
- > "No podem baixar la guàrdia i s'ha de promocionar i s'han de fer moltes accions per aconseguir mantenir l'ocupació."
Política general i debat sobiranista
Postura del PSC sobre el dret a decidir
- El PSC defensa el dret a decidir i la celebració d'una consulta, tot i que defensarà el 'no' a la independència quan arribi el moment.
- Es reconeixen les diferències de criteri puntuals entre el PSOE i el PSC al Congrés dels Diputats, tot i descartar un trencament orgànic.
- S'aposta fermament per una reforma constitucional cap a un model federalista.
Crítiques a l'agenda política
- S'assenyala que el debat sobiranista ocupa massa espai en detriment dels problemes reals de la ciutadania, com l'atur, la pobresa i les retallades.
- Es valora positivament la recent mobilització ciutadana a Viladecans en defensa de l'hospital de referència i dels serveis sanitaris públics.
- Es mostra preocupació per la situació crítica de les farmàcies a causa dels impagaments autonòmics.
