Entrevistes 2015 del 14/9/2015 — Balance de les festes de barri i implicació
Presentació de l'entrevista a José Hernández i valoració de l'impacte de la pluja en el començament de les festes del barri.
Repàs de les activitats infantils, com les curses d'escúters i bicicletes, i l'actuació de l'orquesta Sándalo a la Rambla Maria Aurèlia Capmany.
Es tracta el concurs de pintura, l'actuació de Paranoia Study i com es va gestionar la manca de pressupost omplint les hores buides amb més ball.
Crítica oberta a la falta de participació dels veïns en l'organització del barri i reflexió final de cara a les properes edicions de les festes.
Resum de l'Entrevista
En aquesta entrevista emesa a Entrevistes 2015, es fa un repàs detallat de com van transcorre les festes del barri de Canyars a Castelldefels, comptant amb les declaracions del president de l'Associació de Veïns de Castelldefels, José Hernández. Malgrat els contratemps inicials provocats per la meteorologia, es valora positivament l'esforç col·lectiu i la participació ciutadana en la majoria d'activitats.
- Afectacions meteorològiques: La pluja va deslluir alguns actes inicials, com l'actuació de l'Acadèmia del Soño Andaluz, deixant els més petits sense poder actuar en el moment previst.
- Activitats destacades: Es van dur a terme amb èxit la cursa d'escúters, les curses de cinta amb bicicleta, el concert de l'orquesta Sándalo, el concurs de pintura i les exhibicions de country amb Paranoia Study.
- Falta de pressupost: La manca de recursos econòmics va deixar algunes hores buides a la programació, tot i que es va poder compensar improvisant més temps d'actuació per als grups de ball.
"Si disfrutamos todos, aunque solo sea que te ofrezcas una hora, por ejemplo, en lo del concurso de pintura o en el minimercado infantil para ayudar a los chavales a poner las mesas y las sillas, aunque solo sea una hora, pero que se ofrezcan algunos, hombre."
Conclusions i Autocrítica
El president de l'entitat veïnal fa una crida a una major implicació dels veïns en la vida comunitària i en l'organització de les activitats. Assenyala que hi ha un dèficit de participació a l'hora de col·laborar en les tasques logístiques o de renovar els membres de la junta, tot i tractar-se d'un barri amb una alta densitat d'entitats culturals al conjunt del Baix Llobregat.
