Entrevistes 2015 del 21/5/2015 — Consell Escolar Municipal i oferta educativa a Castelldefels
Introducció a la darrera reunió del Consell Escolar Municipal a Castelldefels amb el regidor d'Educació.
Balanç positiu de la primera trobada amb la nova composició de membres del consell al final del mandat.
Confirmació de l'assoliment dels 23 grups previstos tant en centres públics com privats per al pròxim curs.
Explicació del dèficit de places a l'ESO amb 27 alumnes excedents i la protesta ciutadana per obrir un nou grup.
Detall sobre l'increment de ràtios aplicat per la Generalitat i el suport de l'Ajuntament a les reivindicacions de les famílies.
Anunci de la reunió clau amb el Departament d'Ensenyament per exigir l'ampliació de grups educatius.
Balanç del Consell Escolar Municipal
En aquest episodi de Ràdio Castelldefels, concretament dins del programa Entrevistes 2015 des de l'Estudi Ramon Fernàndez Jurado a Bisbe Urquinaona, s'analitza la darrera reunió del Consell Escolar Municipal celebrada a Castelldefels.
Situació a Infantil i Primària
L'entrevista aborda l'estat actual de la prescripció escolar per al pròxim curs al municipi del Baix Llobregat:
- S'ha aconseguit l'objectiu de mantenir els 23 grups tant en la etapa d'infantil com de primària.
- Aquesta fita iguala la xifra del curs actual, superant les incògnites inicials sobre la demanda a Castelldefels.
El repte a l'ESO i les reivindicacions
La situació a l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) presenta un panorama diferent a causa d'una major demanda i l'impacte dels alumnes que repeteixen curs.
"Tenim uns 27 alumnes que hi ha més demanda que oferta. I per tant, això es considera d'alguna manera que pràcticament és un grup."
- Actualment hi ha 20 grups establerts, amb ràtios que s'eleven fins a 31, 32 o 33 alumnes per aula.
- La comunitat educativa i la Coordinadora d'AMPA demanen la creació d'un nou grup addicional per arribar als 21 grups.
- El regidor d'Educació de l'Ajuntament de Castelldefels mantindrà una reunió clau el pròxim dia 26 a Sant Feliu de Llobregat amb la delegació territorial del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per exigir aquesta ampliació.
