Entrevistes 2015 del 23/6/2015 — Dispositiu de seguretat per la revetlla de Sant Joan a Castelldefels
Introducció al dispositiu de seguretat de la revetlla de Sant Joan a Castelldefels amb la participació dels responsables policials i la creació d'un centre de comandament unificat.
Detall de les diferents fases de l'operatiu policial des de la tarda fins a l'endemà, posant el focus en les hores de major incidència i assistència mèdica.
Xifra d'agents desplegats, flexibilització horària per als locals de la zona i normativa sobre la prohibició de fer fogueres a la platja.
Estimació de assistents a la franja litoral i mesures logístiques al baixador de Renfe per evitar aglomeracions i cruïlles de vies.
Col·laboració amb municipis veïns com Sitges per a la zona de Port Ginesta i descripció de les tasques de prevenció i reacció ràpida.
Gestió del trànsit davant de les obres al passeig marítim, recomanacions de mobilitat i missatge final per fomentar una revetlla cívica i sense alcohol al volant.
Dispositiu de Seguretat per la Revetlla de Sant Joan
En aquest episodi del programa Entrevistes 2015 de Ràdio Castelldefels, emès a través del dial 98.0 FM i disponible en format Podcast, s'analitza el dispositiu especial de seguretat previst per a la nit de la revetlla de Sant Joan a la Platja de Castelldefels.
Coordinació Policial i Novetats
El programa compta amb la participació de Pere Ribas, sotinspector i cap de comissaria dels Mossos d'Esquadra de Castelldefels, i Raül Vergel, sotinspector de la Policia Local de Castelldefels. Ambdós detallen com s'ha estructurat l'operatiu de seguretat ciutadana i trànsit per a una de les nits amb més afluència de l'any a la comarca del Baix Llobregat.
- Creació d'un centre de comandament unificat a les dependències de la policia local per millorar la coordinació entre cossos de seguretat, serveis sanitaris i vigilància privada.
- Mobilització d'uns 120 agents entre Mossos d'Esquadra i Policia Local, a més del suport de la unitat d'ordre públic de Sant Feliu de Llobregat.
- Establiment de fases operatives des de les 18:00 hores fins a les 14:00 hores de l'endemà, posant èmfasi en les hores considerades més conflictives al voltant de l'avinguda dels Banys i el baixador ferroviari.
Mobilitat, Accessos i Prevenció
Un dels reptes principals de la nit és la gestió de les milers de persones que s'apropen al municipi, tant en transport públic com privat. Es preveu l'arribada de milers de persones només a través de la xarxa de Renfe, motiu pel qual s'implementen canvis de via específics per facilitar un buidatge ràpid i segur de les andanes.
"Hem de gaudir d'una festa d'una manera cívica i que vinguin amb temps per arribar al lloc i, sobretot, que si veuen o el que sigui que no agafin el cotxe." — Pere Ribas
Finalment, es recorda la prohibició expressa de fer fogueres a tota la franja litoral per motius de seguretat i neteja, i s'intensifiquen els controls d'alcoholèmia als accessos principals per garantir una mobilitat segura i sense incidents.
