Títol i resum generats per IA

Entrevistes 2015 del 13/10/2015 — El repte d'Eva: lluita contra una malaltia rara

0:00Entrevistes 201515:23
Compartir
Entrevistes 2015
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
5 seccions · 15:23
01
Presentació del cas
0:13 — 0:45

Es presenta el documental *El Reto de Eva* i s'introdueix la malaltia d'Edén que pateix en Nacho.

0:13
02
Diagnòstic i dia a dia
0:45 — 2:28

Eva Jiménez explica com van rebre el diagnòstic i com s'adapten a les rutines mèdiques del seu fill.

0:45
03
Creació de l'associació ASDEN
2:28 — 5:53

S'explica la creació de l'entitat per finançar projectes d'investigació a Barcelona i Canàries.

2:28
04
Visibilitat de les malalties minoritàries
5:53 — 10:22

Es tracta de la manca d'ajudes per a malalties ultra rares i com ha canviat radicalment la vida familiar.

5:53
05
El documental i la superació
10:22 — 15:03

Es detallen els aspectes del rodatge del documental i la participació d'Eva en una cursa extrema.

10:22
Seccions generades automàticament

Entrevista sobre malalties minoritàries

En aquesta entrevista, Eva Jiménez parla obertament sobre la lluita diària de la seva família contra una malaltia minoritària i ultra rara anomenada malaltia d'Edén, que afecta el seu fill Nacho.

Principals reptes de la malaltia

  • Diagnòstic precoç i complicacions: El petit Nacho va ser diagnosticat amb un any i mig, presentant retards en el creixement i problemes renals.
  • Creació de l'associació ASDEN: Els pares van decidir fundar aquesta entitat per recaptar fons i finançar dos projectes d'investigació mèdica a Barcelona i Canàries.
  • Solidaritat ciutadana: Gràcies a campanyes com la recollida de taps solidaris i donacions, s'aconsegueixen cobrir els costos periòdics de la recerca.

"Niega lo imposible y abraza lo extraordinario"

El documental solidari

Per donar més visibilitat al cas, es va rodar el documental El Reto de Eva, que reflecteix no només el drama familiar, sinó també l'optimisme, la força i la superació personal d'una mare diagnosticada d'esclerosi múltiple que va participar en una dura cursa al desert.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament