Entrevistes 2015 del 16/11/2015 — Entrevista a Pili García sobre l'associació AISTEA
Pili García valora positivament un acte recent i exposa la falta de recursos i suport educatiu a les escoles per als infants amb autisme.
Es destaca la importància dels testimonis per combatre prejudicis i es repassa l'estat actual de l'associació AISTEA i el nombre de socis.
Es detallen les activitats terapèutiques programades, com la canoteràpia o la quinoteràpia, i s'ofereixen les dades de contacte de l'entitat.
Entrevista a Pili García
En aquesta entrevista realitzada en el marc de Ràdio Castelldefels i el programa Entrevistes 2015, parlem amb Pili García, secretària de l'associació AISTEA, per tractar la realitat de les famílies i infants afectats per l'autisme al municipi de Castelldefels.
Principals reptes educatius i socials
- Falta de recursos: Les escoles no disposen de suficients professionals de suport per a la integració adequada dels infants.
- Desinformació: És necessari trencar amb els conceptes erronis i la falta de coneixement general sobre el trastorn.
- Importància dels testimonis directes per explicar la realitat quotidiana.
"Cal que les persones o famílies que ho estiguin visquent expliquin realment qual és la problemàtica d'aquests moments."
Activitats i teràpies
Actualment, l'entitat compta amb aproximadament 60 socis i busca augmentar la seva base social i el suport d'empresaris del Baix Llobregat. Entre les activitats programades destaquen:
- Teràpies de pares conduïdes per una psicòloga.
- Canoteràpia i properament quinoteràpia per als infants.
- Iniciatives esportives per millorar les habilitats de contacte i relació social.
