Entrevistes 2015 del 21/10/2015 — Entrevista sobre procés creatiu i literatura
Reflexió sobre com escriure per a joves serveix de gimnàs literari i prova d'exigència per a l'autor.
La sorpresa i l'emoció que la pròpia obra sigui traduïda a nombrosos idiomes i arribi a lectors d'arreu del món.
Explicació de com va sorgir la idea de la novel·la a partir de la recerca històrica sobre un chocolatero real del segle XVIII a Barcelona.
Anàlisi de les parts preferides i més feixugues del procés d'escriptura, destacant la passió pels personatges i la duresa de corregir.
Detalls sobre la feina d'arxiu i presentació de la nova novel·la personal titulada Diamant Blau.
Procés creatiu i literatura
En aquesta entrevista s'aborden aspectes fonamentals de la creació literària, posant el focus en la importància del públic infantil i juvenil com a lector exigent que actua com a prova de forma per a l'autor.
Reptes de l'escriptura
- Traduccions: Un regal enorme que permet arribar a lectors de cultures molt diferents.
- Documentació: Un procés llarg i apassionant basat en arxius històrics.
- Correcció: La part més feixuga i repetitiva del ofici literari.
"La meva idea de la felicitat és tres mesos per a mi, sense nada més que fer que remover un arxiu."
Nous projectes
S'avança la publicació de la nova novel·la titulada Diamant Blau, una obra d'arrel històrica i molt personal centrada en la història familiar de l'autor i el passat industrial català.
