Entrevistes 2016 del 11/1/2016 — Entrevista a Isabel Cabello a Ràdio Castelldefels
Explicació de la jornada de treball amb prop de 200 entitats locals per desenvolupar el Pla d'Inclusió Social i Cohesió Social a Castelldefels.
Repàs dels pressupostos socials aprovats per l'Ajuntament de Castelldefels, la congelació de sous i la situació de Castelldefels Projeccions.
Anàlisi de la retirada d'ajudes de la Generalitat i el conveni amb la Fundació Núria García per cobrir els infants afectats.
Valoració sobre la investigació i el tancament d'una residència d'avis al municipi arran d'una presumpta estafa.
Reflexió sobre la investidura de Carles Puigdemont com a president de la Generalitat i la situació política a l'estat espanyol amb Mariano Rajoy.
Entrevista a Isabel Cabello
En aquest episodi del magazín de Ràdio Castelldefels, el programa Entrevistes 2016 rep l'actual regidora de Serveis Socials i Dependència, Isabel Cabello, per repassar l'actualitat política local i supramunicipal.
Pla Local d'Inclusió Social
El consistori posa en marxa una iniciativa clau per a la ciutat:
- Es convoca a més de 200 entitats del municipi per treballar en un model inclusiu.
- El projecte s'estructura en tres eixos: drets socials i participació, educació i ocupació, i salut, urbanisme i habitatge.
- L'objectiu és garantir la igualtat d'oportunitats i combatre les noves formes d'exclusió social.
"És un treball en equip i en xarxa, hem de comptar amb totes les entitats i amb totes les persones implicades."
Pressupostos i situació social
Es detallen els comptes aprovats recentment per l'Ajuntament de Castelldefels:
- Pressupostos totalment socials marcats per un estricte sostre de despesa.
- Preocupació per l'aparició de la figura dels treballadors pobres.
- Problemes greus amb l'accés a l'habitatge i els preus dels lloguers.
Beques menjador i ajudes d'urgència
Es tracta la problemàtica generada per la retirada d'ajudes de la Generalitat:
- Crítiques al sistema telemàtic que impedia sol·licitar beques a famílies amb passaport en lloc de DNI.
- Col·laboració directa amb la Fundació Núria García per cobrir els infants afectats.
Actualitat política catalana i estatal
La conversa finalitza analitzant la investidura de Carles Puigdemont com a nou president de la Generalitat i la situació política a Madrid.
