Entrevistes 2016 del 11/5/2016 — Junta Local de Seguretat i Delinqüència
Introducció de la Junta Local de Seguretat de Castelldefels i salutació al regidor de Governació per avaluar les dades de delinqüència.
Repàs detallat de la baixada general del 6,27% en la delinqüència, destacant la reducció important dels robatoris amb força a domicilis i vehicles.
Anàlisi de l'augment d'atropellaments relacionats amb l'ús del mòbil tant de conductors com de vianants, i la petició d'una furgoneta fixa dels Mossos d'Esquadra per als caps de setmana.
Debat sobre l'increment del top manta al passeig marítim i presentació de les mesures previstes per a la revetlla de Sant Joan amb tancament de circulació.
Valoració global positiva de les xifres, previsió de noves campanyes de conscienciació sobre l'ús del mòbil i calendari de la pròxima junta.
Resum de la Junta Local de Seguretat
En aquesta entrevista, Ràdio Castelldefels repassa els resultats de la darrera Junta Local de Seguretat de Castelldefels amb el regidor de Governació.
Principals dades de delinqüència
- S'ha registrat una davallada del 6,27% en els índexs globals de delinqüència.
- Els robatoris amb força en domicili han caigut un 33% gràcies a la tasca conjunta dels cossos policials.
- S'ha detectat un lleuger repunt en els robatoris a establiments i en l'accidentalitat viària.
Nova tipologia d'atropellaments
Un dels aspectes més destacats ha estat el canvi en el perfil dels atropellaments a la via pública:
"Ara s'estan donant també en passos d'aviatants, però en persones joves que van amb el mòbil."
Altres reptes de seguretat
- Top manta: Preocupació per l'increment d'aquesta activitat al passeig marítim a causa de la pressió policial a Barcelona.
- Dispositiu de Sant Joan: Es preveu tancar la circulació en un tram del passeig marítim per evitar incidències i millorar el control.
- Petició de recursos: S'ha reclamat a la Conselleria d'Interior una furgoneta fixa dels Mossos d'Esquadra per als caps de setmana a la ciutat.
