Entrevistes 2017 del 2/6/2017 — Audiència de Veïnat al barri de la Platja
Introducció a la segona edició de l'Audiència de Veïnat al barri del Baixador i explicació del model de participació ciutadana impulsat pel nou equip de govern per a la zona de la **Platja de Castelldefels**.
El regidor Toni Casas explica el calendari de les trobades anuals i aborda les queixes veïnals sobre la **neteja viària** i els contenidors, detallant el procés de municipalització i el conveni amb Sant Boi.
Es debateixen qüestions relacionades amb el **transport públic**, incloent les freqüències ferroviàries a l'estació i la demanda d'un nou autobús de barri, a més de tractar la problemàtica del **soroll dels avions** i l'oci nocturn.
Repàs del calendari de reunions previst per a la tardor i valoració positiva de la **participació ciutadana** amb una assistència d'unes 80 persones per trobada.
Resum de l'Audiència de Veïnat
En aquest episodi s'analitza la segona edició de l'Audiència de Veïnat celebrada a l'Espai del Mar, on el regidor Toni Casas va presentar el retorn de les propostes recollides al febrer.
Aquesta iniciativa forma d'un model de participació ciutadana que busca implicar els veïns i veïnes en la configuració de la ciutat, realitzant tres trobades a l'any per a la zona de la Platja de Castelldefels.
Principals problemàtiques tractades
- Neteja i recollida d'escombraries: S'han recollit queixes sobre l'estat dels contenidors. S'ha explicat el procés de municipalització del servei i s'ha establert un conveni amb Sant Boi per a la millora del parc de contenidors.
- Mobilitat i transport: Preocupació per les freqüències de pas a l'estació del Baixador i la necessitat d'una nova línia de bus urbà similar al CF1 que connecti tota la zona costanera.
- Contaminació acústica: El augment del tràfic aeri a l'aeroport i el soroll generat per algunes activitats d'oci nocturn afecten la qualitat de vida dels residents.
"Si a la gent se li dona la possibilitat de ser escoltat, la gent hi participa, però clar, ser escoltat i que nosaltres hi intervinguem."
