Entrevistes 2017 del 24/1/2017 — Audiències públiques i participació ciutadana
Es presenta la primera de les cinc audiències ciutadanes previstes a Castelldefels per fomentar la participació d'entitats i veïns.
S'explica la importància d'escoltar les inquietuds del carrer i disposar d'instruments per respondre a les queixes ciutadanes.
S'analitzen els problemes d'aparcament i circulació a diferents zones, destacant actuacions concretes del Pla de Barri a Vista Alegre.
Introducció a les Audiències Públiques
En aquest episodi emès a través de Ràdio Castelldefels dins del programa Entremistes 2017, s'aborda la importància de les audiències públiques com a eina de participació ciutadana al municipi de Castelldefels. Es tracta d'un procés dividit en diverses sessions que busca connectar directament l'administració local amb les necessitats reals dels veïns.
Objectius i Funcionament
L'espai radiofònic destaca diversos aspectes clau d'aquesta iniciativa:
- Escolta activa: Els representants municipals acudeixen a les trobades amb la intenció principal d'escoltar les inquietuds diàries de la ciutadania.
- Resolució de conflictes: L'objectiu final és disposar dels instruments necessaris per donar resposta a les queixes i suggeriments.
- Canal de comunicació: Es fomenta la participació tant d'entitats i associacions com de ciutadans a títol individual.
"Per al Ajuntament de Castelldefels perquè vam a saber o vam a intentar resoldre totes les queixes, suggeriments i inquietuds que ens van a anar sortint a partir d'aquest moment"
Problemàtiques als Barris
Durant la intervenció es detallen algunes de les dificultats específiques que pateixen diferents zones de la ciutat, com ara:
- Mobilitat i aparcament: Existència d'un flux elevat de vehicles i escassetat d'estacionament.
- Pla de Barri: Referència a actuacions concretes com la segona fase de les obres al carrer García Lorca per donar resposta a demandes històriques de la zona.
- Particularitats locals: Menció a la situació de mobilitat que afecta punts com el Castell de Fels o el barri de Canyars.
