Entrevistes 2019 del 29/4/2019 — Anàlisi post-electoral de les generals a Castelldefels
El programa comença amb un repàs als resultats de les eleccions generals al Congrés dels Diputats i al Senat, posant el focus en la victòria del PSOE i la situació a Castelldefels.
Candela López analitza la alta participació ciutadana a les urnes i celebra la victòria de l'esquerra com una eina clau per frenar la dreta i apostar pel diàleg.
Es debat sobre les diferents aritmètiques parlamentàries possibles i la necessitat d'un govern de progrés centrat en polítiques socials i d'habitatge.
S'estudien els resultats obtinguts a Castelldefels i si aquests poden servir de precedent per a les properes eleccions municipals del 26 de maig.
Es tanca l'entrevista recordant la importància de la política de proximitat i animant a la ciutadania a mobilitzar-se també en les pròximes cites electorals locals.
Introducció als Resultats Electorals
En aquest episodi de les Entrevistes 2019 a Ràdio Castelldefels, s'analitzen els resultats de les eleccions generals a l'estat espanyol i a nivell local, comptant amb la participació de representants polítics locals per valorar el panorama emergent.
Valoració de la Participació i l'Esquerra
S'inicia destacant la massiva mobilització ciutadana durant la jornada electoral, especialment a Catalunya i al municipi del Baix Llobregat.
- Augment significatiu de la participació a Castelldefels.
- Victòria global de l'esquerra que frena l'avanç de la dreta.
- Importància del diàleg i l'acord entre forces progressistes.
"Ahir va guanyar el diàleg, va guanyar l'acord, i una cosa molt important, que aquest diàleg i aquesta gran participació va aconseguir frenar a la dreta."
Perspectiva de les Eleccions Municipals
De cara a les properes eleccions municipals, s'avalua la correlació entre els vots obtinguts per les diferents formacions i com aquests resultats poden influir en el futur govern local. S'aposta fermament per un model de ràdio de proximitat i de polítiques municipals centrades en el benestar de tots els veïns i veïnes.
