Entrevistes 2019 del 5/6/2019 — Entrevista sobre l'Aplec de Bruguers
Presentació de l'Aplec de Bruguers amb el regidor de Cultura Jordi Maresme i el tècnic Paco Avila, explicant el seu origen i caràcter de germanor.
Repàs de la missa solemne i la participació de diverses corals emblemàtiques com la Coral Margalló i la Coral Marinada.
Descripció de les entitats de cultura popular participants, castellers i el tradicional dinar de germanor a l'esplanada.
Comentaris sobre la previsió meteorològica, plans alternatius per la pluja i la importància de la ballada de sardanes de la tarda.
Reflexions sobre la història de la baronia, les rutes excursionistes i tancament de l'entrevista desitjant una bona festa.
Presentació de l'Aplec de Bruguers
Aquest cap de setmana se celebra una nova edició de l'Aplec de Bruguers, una de les festes tradicionals més importants i antigues de la zona. Per parlar-ne, comptem amb la presència del regidor de Cultura, Festes i Participació Ciutadana en Funcions, Jordi Maresme, i el tècnic de Cultura, Paco Avila.
Tradició i germanor
Aquesta celebració simbolitza un dia de germanor i fraternitat entre les poblacions de l'entorn, especialment vinculades pel fet fundacional de la històrica baronia. Tot i que l'ermita se situa geogràficament en un altre terme municipal, històricament ha estat un punt de trobada compartit.
- Missa solemne: Acompanyada tradicionalment per la Coral Margalló.
- Concerts corals: Participació de diverses agrupacions com la Coral Marinada.
- Cultura popular: Presència de colles de bastoners, gegants i castellers.
"És un moment en el qual compartim un espai que forma part del fet fundacional de Castelldefels."
Activitats i participació
Després dels actes solemnes i les actuacions musicals, la jornada continua amb un dinar popular d'hermandat que reuneix centenars de participants. Finalment, la festa es tanca amb una ballada de sardanes a la tarda, tot i que s'preveuen plans alternatius en cas de meteorologia adversa com va passar l'any anterior.
