Espíritu Andaluz del 8/9/2012 — Estrena del programa Espíritu Andaluz
Inici de la nova temporada del programa amb la presentació dels objectius, la filosofia de proximitat i els conductors de l'espai.
Repàs d'artistes i referents culturals amb interpretacions musicals de coples i sevillanes dedicades a diferents terres.
Emissió de passis de pasdobles i tangos flamencs dedicats a Huelva, Córdoba i Extremadura, a més d'homenatges a Federico García Lorca.
Xerrada amb el director Jaime sobre el seu curtmetratge zombi, la crítica social i la seva participació en festivals de cinema.
Descripció de la història de Linares i connexió amb el responsable de patrimoni cultural per parlar de les troballes arqueològiques.
Detalls sobre el mosaic de Cástulo, els museus locals i un extens repàs a la gastronomia típica de la província.
Conversa amb el cantant Carlos Ortega establert a Granada i recitació d'un poema dedicat amb acompanyament de guitarra.
Tancament de l'espai radiofònic amb cants per malagueñas de Pepe Pinto i recordatori de la propera cita setmanal.
Presentació del programa i col·laboradors
Inici d'una nova etapa radiofònica
- El programa Espíritu Andaluz s'estrena a Ràdio Castelldefels emetent-se cada dissabte de 13:00 h a 14:30 h.
- Conxita Benjumea i José Soto condueixen aquest espai dedicat a la cultura, la música i les tradicions d'Andalusia.
- L'emissió busca ser un pont cultural entre Andalusia i Catalunya, oferint un contingut fresc, divers i participatiu.
Seccions i continguts culturals
"L'esperit andaluz se colará en vuestros corazones para que sí lo deseamos para ese colectivo andaluz de nuestra ciudad."
- S'inclouen espais dedicats a la poesia, on els oients poden enviar els seus versos.
- El flamenc té un paper protagonista amb l'explicació de diferents pals com la soleà, els tientos o les alegries.
- Es presenten receptes tradicionals de la gastronomia espanyola de la mà de col·laboradors experts.
Actualitat cinematogràfica i cultural
Entrevista a joves talents del cinema
- S'entrevista al director de curtmetratges Jaime, qui parla sobre la seva obra Zombification presentada al Festival de Cinema de Sitges.
- Es debat sobre l'estat del cinema actual, la crítica social i la manca de risc en les produccions artístiques modernes.
- S'esmenten col·laboracions en grans produccions i projectes audiovisuals d'abast català.
Patrimoni i història de Linares
Descobriments arqueològics a Cástulo
- Es connecta amb Daniel Campo, responsable de patrimoni cultural de l'Ajuntament de Linares, per parlar sobre el mosaic d'època imperial romana trobat a Cástulo.
- Es repassa la importància històrica de la ciutat, l'enclavament miners i la figura d'Imilce i Aníbal.
- S'explica la riquesa monumental de la localitat, incloent el museu dedicat al cantaor Rafael.
Connexions amb oients i comiat
Converses amb artistes desplaçats
- Intervenció telefònica de Carlos Ortega des de Granada, recordant la seva etapa artística a Catalunya i la seva vinculació amb el Museu d'Antonio Molina.
- Dedicatòria de poemes recitats en directe amb acompanyament de guitarra espanyola.
- Tancament de l'emissió recordant la cita setmanal i agraint l'audiència de la Ràdio de proximitat.
