Títol i resum generats per IA

Espíritu Andaluz del 29/9/2013 — Homenatge a Rafael del Estad a Espíritu Andaluz

0:00Espíritu Andaluz1:30:21
Compartir
Espíritu Andaluz
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
4 seccions · 1:30:21
01
Inici del programa i primer bloc d'homenatge musical
0:57 — 23:52

Presentació de l'emissió dedicada a la figura del cantautor sevillà Rafael del Estad, amb la inclusió de diverses temes musicals i sevillanes emblemàtiques com Bandolero i composicions pròpies.

0:57
02
Entrevista a don Adolfo i records discogràfics
23:53 — 37:36

Connexió telefònica amb don Adolfo des de Granada per rememorar la vida, la poesia i els discos més destacats del reconegut artista de Sevilla, acompanyat de les intervencions d'Elena.

23:53
03
Entrevista a la professora de ball Yolanda Galblán
37:37 — 1:00:19

Conversa amb la bailaora i professora Yolanda Galblán sobre la seva acadèmia de dansa, el món del flamenc a Catalunya i la importància de mantenir vives les arrels.

37:37
04
Agenda cultural, festivals propers i comiat
1:00:20 — 1:29:57

Repàs detallat dels propers esdeveniments culturals i festivals flamencs a Castelldefels, incloent el festival al castell i la gala al Teatre Plaza, abans de tancar el programa.

1:00:20
Seccions generades automàticament

Homenatge Musical a Rafael del Estad

El programa d'avui s'emet des dels estudis de Ràdio Castelldefels, situats al carrer Bisbe Urquinaona, i ret un merescut i sentit tribut a la figura de Rafael del Estad, el cèlebre cantautor i poeta sevillà recentment traspassat que va marcar un abans i un després en el món de les sevillanes.

Recordant el Llegat del Trovador de Sevilla

Durant l'espai, conduït per Conchi Benjumea i acompanyat pel control tècnic d'AJR, s'han compartit vivències, records i la seva extensa discografia, que inclou obres mestres com Dos orillas o Por amor a Sevilla.

  • S'ha entrevistat telefònicament don Adolfo des de Granada, qui ha recordat la seva vessant més humana i artística.
  • S'ha destacat el seu estil inconfusible i la seva capacitat per crear sevillanes de postura.
  • S'han ressenyat premis tan importants com la medalla d'or de la ciutat de Sevilla rebuda l'any 2012.

"Tápame con tus manos que tengo frío, porque ya no me dices cariño mío."

Entrevista amb Yolanda Galblán i Acticitats Culturals

A la segona part del programa, la professora de dansa Yolanda Galblán (la Terremoto) ens ha acompanyat als estudis per parlar de la seva acadèmia de ball situada a Gavà i de la importància de transmetre el compás i el sentiment flamenc a les noves generacions.

  • S'han donat detalls sobre el IV Festival Flamenc organitzat per la Hermandad del Cristo de la Paz, previst per al pròxim diumenge 13 d'octubre als jardins del castell.
  • S'ha anunciat també el primer festival de varietats organitzat per la Peña Bética al Teatre Plaza de la ciutat per al 9 de novembre.
  • S'ha comptat amb la col·laboració d'Elena, una fidel amant dels cantes tradicionals que fins i tot s'ha atrevit a cantar a a capela.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament