Títol i resum generats per IA

La hora del jazz del 5/2/2012 — Actualitat del jazz i agenda de concerts

0:00La hora del jazz59:50
Compartir
La hora del jazz
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
6 seccions · 59:50
01
Notícies internacionals i discografia
3:40 — 8:55

Repàs de l'actualitat del jazz amb el llançament del disc Miles Español i l'homenatge postal a Miles Davis a França i Estats Units.

3:40
02
Festival de Jazz de las Condes a Xile
12:54 — 19:48

Crònica del festival internacional de jazz a Santiago de Chile amb les actuacions de Melissa Aldana i Karl Winter.

12:54
03
El retorn de Mark Murphy i debat sobre col·leccions
20:37 — 28:40

La història de superació del vocalista Mark Murphy després d'un error mèdic en el diagnòstic d'Alzheimer i interacció sobre col·leccionisme.

20:37
04
Repàs de la llista JazzWeek
28:52 — 35:24

Anàlisi de les entrades i pujades a la llista d'èxits setmanals, destacant l'ascens fulgurant de Chick Corea.

28:52
05
La història dels locals del grup Más y Más
35:24 — 48:17

Secció dedicada a la història empresarial i musical dels espais emblemàtics de jazz i blues gestionats pel grup Más y Más a Barcelona.

35:24
06
Agenda de concerts al Bel Luna i a Castelldefels
48:17 — 58:12

Recomanacions de jazz en directe per a la setmana al Bel Luna de Barcelona i presentació del concert de Big Mama al Teatre Plaza.

48:17
Seccions generades automàticament

Actualitat del jazz internacional

Homenatges i llançaments discogràfics

  • El programa comença analitzant el llançament del doble CD Miles Español, New Sketches of Spain a càrrec del productor i arranjador Bob Belden.
  • Aquesta obra ret homenatge a Espanya fusionant el jazz amb sons llatins i recordant la mítica col·laboració de Miles Davis amb participacions de figures rellevants com Ron Carter, Jack DeJohnette, Gonzalo Rubalcaba i Chick Corea.
  • Així mateix, s'anuncia que Miles Davis serà honrat amb una nova sèrie de segells postals a França i als Estats Units dos dècades després de la seva mort.

Festivals internacionals

  • S'informa sobre la clausura de la cinquena edició del Festival Internacional de Jazz de las Condes a Santiago de Chile.
  • El festival va comptar amb la participació destacada de la saxofonista Melissa Aldana al capdavant del seu trio, així com l'actuació del pianista danès Karl Winter i la clausura amb un homenatge al trompetista Eugenio Yuyo Rengifo.

Salut i música: El retorn de Mark Murphy

Error mèdic i recuperació

"No es pot anar enganyant a la gent... cada professió té la seva responsabilitat i cal tenir-la clara."

  • Es tracta el cas del reconegut vocalista de jazz Mark Murphy, qui va haver d'estar dos anys apartat dels escenaris després de ser diagnosticat erròniament de la malaltia d'Alzheimer.
  • Gràcies a una rectificació en el diagnòstic i al suport del seu equip de representació, l'artista ha pogut tornar recentment a actuar en directe al club Ronnie Scott's de Londres amb gran èxit de públic.

Seccions especials i llistes d'èxits

La llista de JazzWeek

  • S'analitza l'evolució de la llista de referència JazzWeek, destacant la pujada fulgurant de Chick Corea des de l'última posició fins al segon lloc amb el seu disc Farther Explorations.
  • El número u es manté encapçalat per Jimmy Owens amb The Monk Project.

Història de sales i locals de Barcelona

  • En la secció de repàs històric, s'examina l'evolució del grup Más y Más, creador de referències culturals a la capital catalana com el Más y Más Bar, la sala Jamboree, Los Tarantos o La Cova del Drac Jazz Room.
  • Es destaca la importància d'aquests espais emblemàtics en la programació estable de jazz, blues i flamenco a la ciutat, així com el seu paper de suport a nous talents.

Agenda de concerts en directe

Actuacions al Bel Luna i a Castelldefels

  • Es detalla la programació setmanal del conegut local barceloní Bel Luna, que inclou actuacions de David Giorcelli Trio, Juk Mobiles, Lluís Coloma i Steve Watts amb entrades a preus populars.
  • Finalment, s'anuncia amb detall la propera actuació destacada a Castelldefels, concretament al Teatre Plaza el dia 24 de febrer, on Big Mama actuarà acompanyada de la Original Jazz Orquesta en un espectacle d'homenatge a les grans dames del blues.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament